You Were Never Really Here

Joe, en svårt traumatiserad krigsveteran och brutal hitman, utför olika former av våldsamma uppdrag åt kunder med krav på diskretion. Han är känd för att vara effektiv och pålitlig, men när han får i uppdrag att hitta en känd politikers försvunna tonårsdotter utvecklas fallet på ett oväntat sätt.

Originaltitel You Were Never Really Here
Regissör Lynne Ramsay
Manus Lynne Ramsay
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Joaquin Phoenix, Ekaterina Samsonov, Judith Roberts, Alex Manette, John Doman, Frank Pando, Vinicius Damasceno, Scott Price, Ryan Martin Brown, Alessandro Nivola, Dante Pereira-Olson, Kate Easton, Jonathan Wilde

Skapad 2020-06-26 av weng-weng
Klassisk spänning parad med ett nitiskt utarbetat personporträtt – Phoenix lyckas vara både stark som en björn och oberäknelig och utsatt som en berusad. Han är Joe, en man som just ska explod...   Läs mer »

michaelanico
2020-06-25
Fantastisk regi och foto. Inget skriva på näsan. Lugnt och eftertänksamt. Oerhört porträtt av trauma.
lucius
2020-06-24
Jag gillar mycket med den här filmen. Skådespeleriet, narrativet, fotot och framförallt soundtracket som var magiskt bra. Klippningen var lite mystisk, som att den ville för mycket ibland, men ibland var den å andra sidan väldigt bra. Själva ramhandlingen som inte var jätte-stark hade också lite för suddigt fokus kan jag personligen tycka. Sen blev jag lite nyfiken på slut-scenen. Kändes lite som man kunde läsa in en blinkning till Sopranos i det.
Andreas_
2020-02-02
Fantastisk skådespeleri och riktigt snyggt foto och kameraarbete men vilken ointressant och smått tråkig handling, en handling som hade kunnat berättas på 20 min och en handling som vi alla sett en miljon gånger tidigare, skulle nästan kunna beskriva detta som en konstnärlig version av man on fire...så tyvärr inget jag rekommenderar men om man verkligen diggar Joaquin Phoenix som skådis (som jag gör) så är den klart värd att se, för han gör en av sina bästa roller någonsin. Jag ger betyget en svag 3:a, precis så att det passerar 2:an, så jag får säga Helt okej film tack vare Phoenix.
StureStenhög
2019-06-09
Jag kan tyvärr inte få det här till något annat än en pretentiösare och mindre insiktsfull version av Taxi Driver. Joaquin Phoenix är väldigt bra, men med en regissör som hela tiden vill sätta sig själv i centrum, så blir det dessvärre förgäves. Jag är inte alls förvånad över att det är samma regissör som gjorde We Need to Talk About Kevin, båda filmerna tar upp tunga ämnen utan att ha något att säga om dem. Att vara intresserad av intressanta saker är trots allt inte samma sak som att vara intressant
Christofer
2019-04-24
Svår på fel sätt. Stundtals B-betonad. Psykedelisk från och till, vilket inte funkade för mig. JP är ju en knepig skådis dessutom.
Djason
2019-03-27
Skum film som man nästan kan tro att pretentiöse Nicolas Winding Refn har regisserat. Phoenix bra men sen är det inte mycket mer.
Spook
2019-03-04
loved it! en mörkare och mer brutal version av "en man som heter ove"
Bozze80
2019-02-05
Riktigt snyggt och närgånget foto, oklart om Phoenix är bra eller bara sig själv, oavsett så passar han perfekt i rollen. Som film är den något av en berg- och dalbana, vissa delar, som hans kamp mot sitt inre, är utmärkta, andra, t.ex. allt med mamman, bara intetsägande och märkliga. Som helhet klart underhållande, men långt ifrån ett mästerverk.
fridenpaden
2019-01-01
Äh, började röra på sig efter 45 minuter men kom ändå aldrig till skott...mer hammare än skott.
haajen
2018-12-21
Fantastisk regi, foto och spel av Phoenix. Inte mycket story men som närstudie av ett sargat psyke är den storartad.