2.8

Young Adam

Joe jobbar på en pråm tillsammans med Ella och Les i 50-talets Glasgow. Ella och Les är gifta och Ella äger pråmen. En dag hittar Joe och Les en död kvinna i vattnet. Vet Joe mer om liket än han först säger?

Originaltitel Young Adam
Regissör David Mackenzie
Manus David Mackenzie
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ewan McGregor, Tilda Swinton, Peter Mullan, Emily Mortimer, Therese Bradley, Jack McElhone, Pauline Turner

Skapad 2019-10-13 av Loomis
Ett misstänkt mord, ett triangeldrama, en massa nakenhet och erotik. Låter det spännande? Det är faktiskt inte så speciellt medtryckande som det låter och många gånger är det direkt tråkigt....   Läs mer »

RustyFilm
2016-12-08
”Young Adam” är en mörk, liderlig, svettig och skitig historia i Skotländsk 50-tals miljö. Handlingen bygger bo en bok skriven i början på samma decennium. Filmens manus lutar sig kanske lite väl mycket mot bokens. Det kan nog bli lite förvirrat med alla avbrutna återblickar, men å andra sidan är det just detta som gör en ganska tråkig historia lite piggare. Snyggt filmat. Trista miljöer. Å vem fan är Adam?
johnaleks
2013-02-07
välspelad ja, men ack så tråkig
Taandborste
2011-10-22
Ewan gör vaniljsås!

2011-10-18
Nej det här var fan inte roligt. Men så var det ju inte meningen heller.
Forrrs
2011-08-29
Innan man såg hon falla i vattnet så var filmen ganska seg och tråkig, men sen blev den lite bättre. Filmer som går ut på att allt är skit brukar oftast inte bli särskilt bra, men den lyckades bli lite intressant.
jaghardamp
2010-09-01
Känns som en film som inte borde gjort från början. Dock är vissa ställen medryckande och man känner verkligen ångest och vilket jävla skitliv de lever. Bra skådespel tycker jag ändå, därav betyget. Klart inte sevärd.
September
2009-09-19
Nä, jag förstår inte syftet med den här filmen. Om det inte är just det att Ewan McGregor ska få visa sig näck, vilket han gillar att göra i film, extra extra mycket. Förstår inte heller varför alla de här bra engelska skådespelarna valt att delta i denna film.
maryj
2009-08-20
Eh, även om filmen innehåller många sexscener innebär ju inte det att de måste va "sexiga". Gud. En rulle där "sexet" i första hand relateras till död och ångest som tar sig efter hand och blir ganska intressant mot slutet.
FilmSimon
2009-08-19
filmen handlar om sex så det e inte så konstigt att filmen innehåller runt 10 sex scener men vist fan blir man trött på det :/ jag tycker verkligen inte att ni ska se den här filmen för den har absolut ingen story... filmen hade kunnat bli en helt okej kort film men istället så drar dom ut den till en och en halv timme av sex D: om ni råkat läsa filmtipsets beskrivning till filmen så har ni tyvärr redan fått veta hela filmen för inte är det mycket mer som händer. måste ge den en tvåa för att den va snyggt gjord och helt okej skådespel även fast det knappt användes.
magenta
2009-08-19
kåta män på film börjar bli rätt tjötit faktiskt!