2.7

Take Me Home Tonight

Medan sommaren 1988 börjar gå mot sitt slut är tre vänner på väg att bli vuxna och går på en galen fest för att fira sin sista natt i ohämmad ungdom.

Originaltitel Take Me Home Tonight
Regissör Michael Dowse
Manus Jeff Filgo, Jackie Filgo
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Topher Grace, Anna Faris, Dan Fogler, Michael Biehn, Teresa Palmer, Lucy Punch, Angie Everhart, Chris Pratt, Jeanie Hackett, Michael Ian Black, Michelle Trachtenberg, Demetri Martin, Bob Odenkirk, Jay Jablonski, Nathalie Kelley, Candace Kroslak

AlbinWesley
2016-05-23
Plumpt, osympatiskt och pinsamt, men även hyfsat charmigt och rätt roligt emellanåt. Jag har många anmärkningar, men trots dem fann jag mig ganska uppskattande av filmen.
FabianBom
2016-04-27
bara att filmen utspelar sig på 80-talet är ett +, sedan är filmen rätt så underhållande hela tiden, lite klassisk org. 80-tals films stuk från goa 80-talet.
Ima_Tree
2015-05-10
Gammalt uttjatat koncept med ganska utnött humor med lite för mycket pubertala inslag. Ibland glimmar det till dock, om än ganska svagt. Känns nästan lite som en mix mellan typ Office Space och American Pie.
yrkeschaufföre
2015-02-07
Inte alls så intressant som jag fått för mig men en helt okej film.
RunRiot
2015-02-02
Den börjar riktigt, riktigt bra, men blir tyvärr lite långrandig efter ett tag. Uppskattar dock soundtracket och det är charmigt att se irl-paret Anna Faris och Chris Pratt spela mot varandra.
JeremyClarkson
2015-01-04
Scenerna med Dan Fogler är hysteriskt roliga för det mesta, medans scenerna med Topher Grace mest bara är jobbigt pinsamma. Riktigt bra soundtrack med många härliga klassiker från musikens bästa årtionde, men väldigt onödigt att inte ha med "Take Me Home Tonight" med Eddie Money.
WillyV
2014-06-21
Den hade sina stunder, några stycken, av komiskt guld. Stark tvåa, har en viss charm trots alla klichéer, sterotyper, halvbra skådisar. Den väger upp en hel del med Lex Booby därtill.
Andreas_
2014-01-02
oj så jag ville gilla denna film, och oj så jag såg framemot denna film, och kanske få härliga flashbacks till det underbara 80 talet som man fick chansen att växa upp i, fast med många skratt, men vad fick man egentligen? ingenting, absolut ingenting, tråkiga och irriterande skådisar, eller så var deras roller helt enkelt skriva som tråkiga och irriterande men ingen var speciellt bra här, och 80 talet då? mina underbara flashbacks? ja dom kom aldrig heller, denna film fick mig inte för 5 öre att få känna den underbara 80 tals känslan igen, denna film hade lika gärna kunnat utspela sig i nutid utan att man hade reagerat något nämnvärt, och inte ens det lilla man får höra av musiken hjälper heller, och skratten då? dom kom aldrig heller, för det är ingenting som är roligt i denna film, det är nog en av dom tråkigaste komedier jag varit med om under mitt 35 åriga liv, och manuset då? ja historien är även den så banal och trist och ointressant att jag var nära att stänga av efter halva filmen. Pojke är olyckligt kär i flicka, pojke möter flicka igen, flicka faller för pojke, pojke gör bort sig för flicka, flicka blir arg och drar sig undan, pojke gör en liten galen sak, flicka förlåter pojke, pojke och flicka lever lyckliga i alla sina dagar, patetiskt! vet inte ens om den försöker vara en romantisk komedi men den lyckas inte på det området heller, detta är skittråkigt och betyget blir en mycket svag 2:a och det enda som räddar den från 1:an är att detta är inte fullständig katastrof utan bara väldigt tråkigt, det finns mycket bättre "rom-coms" där ute att se, men som sagt, det finns mycket sämre oxå.
VonDerStock
2013-09-30
I was properly entertained.
ami86
2013-05-28
Hur många såna här filmer har man inte redan sett?