2.6

As Cool as I Am

Lainee lever ett ganska typiskt småstadsliv. Hennes dotter Lucy håller på att bli vuxen med allt vad det innebär. Hennes man Chuck är förvisso en bra sådan, men tillbringar stor del av tiden bortrest i jobb. Lainee känner att livet måste ha mer att ge ? hon är ju fortfarande ung!

Originaltitel As Cool as I Am
Alternativ titel Young at Heart
Regissör Max Mayer
Manus Virginia Korus Spragg
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Claire Danes, James Marsden, Sarah Bolger, Jeremy Sisto, Thomas Mann, Peter Fonda, Jon Tenney, Anika Noni Rose, Alanis Morissette, Rhys Coiro, Will Peltz, Seth Adkins, Mario Batali, Beth Bailey, Elise Eberle, Terry Walters

Muzzic-Maria
2017-08-20
Håller helt med dig fingerprint, fanns på tok för många ouppklarade trådar och frågor jag ville ha svar på. Visserligen kan jag förstå tanken i ett öppet slut. Men det kändes ändå som att man blev snuvad på konfekten. SPOILER Historien med Lucys relation till sin far kändes långt ifrån ouppklarad och hade velat se dem mötas igen. I synnerhet se en karaktärsutveckling hos i synnerhet Chuck, men även Lainee. Nu blev de mest stereotyper. Tråkigt när både Marsden och Danes gör trovärdiga och fina porträtt av trasiga föräldrar som borde öppna ögonen för sin dotters behov och längtan efter bekräftelse. Bäst var ändå Sarah Bolger som Lucy. Starkt och dynamiskt porträtt av en ung tjej på väg ut i vuxenlivet. Hennes insats och filmens tema leder ändå till en fyra. En svag sådan.
zeke_karlsson
2016-06-06
Oövertygande skådisar med en skum känsla rakt igenom...

2014-02-08
Jovars, är en sån här typisk film som man är mer eller mindre helt likgiltig efter att man sett. Storyn engagerar en inte nämnvärt och jag saknar bra och tydliga budskap men samtidigt så rullar den på och man tittar lite halvslött utan att bli särskilt less.
fingerprint
2014-01-12
Kändes som att filmen äntligen hade kommit igång när den slutade. Den hade ngt men kändes inte som att det slutfördes. 2+ för mig
amonamarth
2013-11-23
Ganska konstig film men inte dålig.
nestle
2013-10-26
Bra film som gränsar till 4:a. Tight skådespeleri och helt okej story.
joakimfischer
2013-09-22
Sarah Bolger är likeable som vanligt men känns inte riktigt trovärdig som 14-16 nånting som hon spelar, även om hon har en lillgammal roll... hon är ju trots allt 22. Claire drar ner filmen något för mig men är inte så viktig för filmen ändå i mitt tycke. Jag älskar genren dramakomedier och blir inte besviken. Bra dialog och en story som höll mig intresserad rakt igenom
Angeliana
2013-09-21
Lite lustigt att det i beskrivningen låter som att filmen ska handla om modern när det helt klart är dottern som är huvudrollen. Gillade den.
blackcurrant
2013-09-20
Mestdels drama, men bra sådan. Som ung vill man uppleva känsla av sammanhang, men vägen dit är inte alltid lätt. En fin film om kärlek, sex och relationer.
DeAdEnD
2013-09-05
Började som ganska larvig så det var nära att man stängde av. Men med filmens gång så fick den en mer djupare handling och den berörde lite. Stark 2:a.