2.9

Young Guns II

Tar vid där ettan slutade och berättar om de två sista åren i Billy the Kids liv. Ligan är på flykt genom New Mexico och måste både lura och skjuta sina fiender för att överleva.

Originaltitel Young Guns II
Alternativ titel Young Guns 2
Regissör Geoff Murphy
Manus John Fusco
Genre Action, Komedi, Drama, Krig, Western, 90-tal
Skådespelare Christian Slater, Viggo Mortensen, Lou Diamond Phillips, Emilio Estevez, Kiefer Sutherland, James Coburn, Alan Ruck, Robert Knepper, Bradley Whitford, Balthazar Getty, Tracey Walter, Leon Rippy, R D Call, William Petersen, Scott Wilson, Jenny Wright

Andreas_
2020-02-29
Uppföljaren till den klassiska men moderna western filmen Young Guns där dåvarande Hollywoods unga elit av skådisar är med i en och samma actionfyllda westernfilm, snäppet sämre än första men helt klart en bra uppföljare som ej bör missas om man gillade den första, young guns filmerna är väl dom första western filmer som kom där man kan kalla dom för moderna westerns och jag älskade verkligen båda när dom var nya och fräscha, idag många år senare så håller dom båda fortfarande förvånansvärt bra men ändå inte riktigt så bra som man kom ihåg dom som ung grabb, men första young guns är fortfarande riktigt bra medan uppföljaren är helt okej än idag, skådisarna är riktigt bra och historien är väl löst baserad på men har läst att många händelser i filmerna faktiskt hände i verkligheten, så helt tagna ur det blå är dom inte och 2:an sluter cirkeln med ett bra avslut, spännande och bra actionscener för att vara en western gör detta verkligen till något minnesvärt och lite modern rockmusik på det, man ska absolut inte ge sig i kast med 2:an om man inte sett 1:an eller kommer ihåg 1:an, för då tror jag att den inte har mycket att ge, men ser man båda back to back så kommer man få en trevlig resa, betyget blir en stark 3:an och 4:an är nära.
2017-10-23
StureStenhög
2017-09-07
Snäppet sämre än den redan halvtaskiga första filmen. Jag tycker att båda hamnar i det där mellanläget där de blir för oseriösa för att ta på allvar, men inte flippade nog för att det ska bli kul. Här finns heller inte mycket till story, och det är allmänt rörigt berättat. Behållningen ligger även denna gång i skådespelarna. Emilio Estevez, Kiefer Sutherland, och Lou Diamond Phillps är en skön trio, och jag gillar att en gammal räv som James Coburn dyker upp. Birollerna i övrigt är ju också fullspäckade av kända namn. Men tyvärr kan ingen av dem rädda det här spektaklet
celec
2015-04-26
smått seg och oengagerade film i mina ögon. Många scener är rörigt gjorda så det svårt att se vem som skjuter på vem. emilo är rätt skön och skådisarna gör inte bort sig däremot gör regissören och manusförfattararen det.
2014-11-16
En värdig uppföljare som dock inte riktigt kommer upp i samma klass som sin föregångare. Skön och tempofylld västern med en del komiska inslag. Lite svagare manus än den första filmen och skapad med något mindre inlevelse.
ClintanTheKing
2013-11-08
Överträffar faktiskt ettan på alla plan. Estevez är bara för förbaskat klockren som "the Kid". Störtskön var ordet.
dudson
2013-09-10
Det funkar tack vare alla unga kändisar+ att storyn verkar vara rätt så historiskt korrekt,
RockSnack
2013-07-22
Något sämre än första filmen. Åter igen, varför rushar man genom scenerna när dom borde ta god tid på sig?
Fläskkäft
2012-08-01
Bra uppföljare och klart bättre än jag mindes den. Det är liksom mera av samma och gillade du den första bör du inte bli besviken. Saknar nåra karaktärer från den första rullen men Billy, Doc och Chavez gör jobbet bra och Pat Garret är cool. Bra filmmusik av både Bon jovi och Alan Silvestri.
Solidus
2012-01-07
Uppföljare som inte riktigt lyckas ta sig till samma nivå som första filmen, men nästan. Går att se.