Young & Wild

17-åriga Daniela har växt upp i ett religiöst hem av stränga föräldrar som varit helt ovetande om dotterns vilda fritidsupptåg. Kulturkrocken är extrem mellan äldre generationers traditioner och bloggande ungdomar som glatt utforskar sig själva och sin omgivning utan kläderna på.

Originaltitel Joven y alocada
Alternativ titel Young and Wild
Regissör Marialy Rivas
Manus Marialy Rivas, Pedro Peirano, Sebastián Sepúlveda, Camila Gutiérrez
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Alejandro Goic, Aline Küppenheim, Luis Gnecco, Andrea García-Huidobro, Alicia Rodríguez, Maria Garcia Omegna, Pablo Krögh, Ingrid Isensee, Felipe Pinto, Tomás de Pablo, Hernán Lacalle, Camila Hirane

Sznax
2012-11-15
Försöker vara alldeles för hip för sitt eget bästa. Svaga skådespelare (speciellt i huvudrollen) och ett manus som hela tiden bryts upp av att det försöker vara "edgy". Inklippen på könsorgan skänker ingen lycka till filmen och det gör inte "kommentar"-sekvenserna heller. Filmen blir inte ens någon riktigt religionskritik. Eftertexterna är bland de sämsta jag sett. Ändå lyckas filmen vara ganska underhållande emellanåt och blir aldrig usel, bara dålig rakt igenom. Betyg 3.5