2.7

Young Ones

Utspelar sig i en nära framtid då vatten har blivit svårt att få tag på, där en ung pojke tvingas ut på en resa för att skydda sin familj och att överleva.

Originaltitel Young Ones
Regissör Jake Paltrow
Manus Jake Paltrow
Genre Science Fiction, Western, Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Michael Shannon, Nicholas Hoult, Elle Fanning, Kodi Smit-McPhee, Alex McGregor, Robert Hobbs, Aimee Mullins, David Butler, Liah O'Prey, Christy Pankhurst, David Clatworthy, Carel Nel, Andy McPhee

Cftbl
2017-06-14
Pretentiös wannabe-noir, udda men inte bra för det.
Murvel48
2016-10-12
En rätt konstig film - och konstigast är namnet.
KyLLo
2016-09-17
Manuset är inte det bästa, men bra skådespelarinsatser, fint foto och småoriginell.
Almgren
2016-09-09
Irriterande handling och alldeles för platt för ett så långsamt tempo.
amam
2016-05-08
Stark fyra. jag tyckte att det var en finstämd och lågmäld sci fi-western med klara konstnärliga ambitioner som aldrig tog över och blev överpretentiöst. Bra skådisar och foto. Filmens största styrka är karaktärsutvecklingen tyckte jag.
Kurosawafan
2015-11-01
ok delvis förutsägbar men intressant
GinNTonic
2015-09-20
Snygg, välgjord, mörk, oförutsägbar och intressant. Klart underskattad!
abuelaloco
2015-09-14
Visserligen seg, men den känns ändå väldigt passande på det sättet. Är ju också viss spänning och ett bra manus tycker jag, Michael Shannon är ju alltid nice!
Djason
2015-07-27
Film med hög potential men som fallerpå det ofantligt långsamma tempot. Med mindre drama och mer action ala Mad Max hade detta kunna bli hur bra som helst. Michael Shannon är riktigt bra i sin roll och fotot över landskapet är vackert.
Spook
2015-03-12
ingen film jag kommer se igen.