3.1

Your Sister's Sister

Iris skickar iväg sin vän Jack till familjens avlägsna stuga för att han ska kunna reflektera över sitt liv. Till Jacks förvåning visar sig Iris storasyster, Hannah, befinna sig där i samma syfte. De båda lär snabbt känna varandra efter en tequilafylld kväll, men när Iris oanmält dyker upp nästa morgon är det början på en kedjereaktion som kommer att komplicera deras liv för alltid.

Originaltitel Your Sister's Sister
Regissör Lynn Shelton
Manus Lynn Shelton
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Emily Blunt, Rosemarie DeWitt, Mark Duplass, Mike Birbiglia

HerrNenne
2018-02-27
En pratfilm med tråkigt manus och meningslösa karaktärer. Skådespelarna övertygar inte nånstans mig om att det här är riktiga personer. Börjar bra men tappar snart.
KyLLo
2018-02-09
Killen är värsta drägget. I övrigt klyschigt och förutsägbart. Övervägande dåligt skådespeleri, vilket bara gör att det känns tillgjort. Over and out.
Albion
2018-02-05
Charmig film med ett "kul" dilemma som fokus. Känns väl ändå lite väl enkel och ytlig till slut. Gillar både Blunt och DeWitt men Jack som karaktär är väl inte någon favorit precis. Betyget blir en stark 3;a till slut. dvs 3+
erosagape
2018-02-03
Gullig film utifrån sina premisser och slutscenen doftade högre betyg.
Petterror
2017-01-03
Höjer till 3a
Petterror
2017-01-02
Stark 2a
2016-01-29
Riktigt bra, jag gillar verkligen hur Lynn Shelton får liv i sina karaktärer med dialog och charm.
Roswall
2015-06-22
Det finns mycket som är fint och varsamt i fotot och miljön. Konflikten är såklart intressant och lite tveksam till hur deras försök att lösa den går till, men det är ju också detta jag blir tagen av. Har svårt för Emily Blunts karaktär och skådespelarinsats.
annihilat0r
2015-04-27
"Your Sister's Sister" har en väldigt attraktiv berättelse, om den för mig ytterst romantiska flykten från samhället. Miljön, stugan och avskildheten tänder verkligen något djupt inom mig. Därutöver har denna film välskötta karaktärer och en finstämd dramatik. Jag vill vara en av filmens deltagare. Vill ge ett bättre betyg än detta, egentligen. Men då skulle jag inte ha sovit lika oskyldigt i natt.
2015-01-14
Jag valde att se filmen för huvudrollsinnehavarna Emily Blunt, Mark Duplas och Rosemarie Dewitts skull och det är just dem som är filmens största styrka. Annars är det i sann indie-anda en film som känns äkta och mänsklig med fina mänskliga karaktärer och fokus på dialog. Det som saknas är mer innehåll t.ex. mer bakgrund om karaktärerna. Det känns nu mer som en kortfilm utdragen till en långfilm. 3+