3.5

You're Not You

Ett drama centrerat kring en döende kvinna och den unga kvinnan som blir hennes vårdare.

Originaltitel You're Not You
Regissör George C Wolfe
Manus Shana Feste, Jordan Roberts
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Hilary Swank, Emmy Rossum, Marcia Gay Harden, Josh Duhamel, Jason Ritter, Ali Larter, Frances Fisher, Stephanie Beatriz, Julian McMahon, Ernie Hudson, Loretta Devine, Mike Doyle, Andrea Savage, Beau Knapp, Gareth Williams, Gerald Downey, Ed Begley Jr

yrkeschaufföre
2019-04-14
Swank är bra men karaktären Rossum spelar är för vild tycker jag.
jesse8
2019-02-24
Gripande och genuin
NoWireHangers
2018-09-26
Historien får inga pluspoäng för originalitet, men det är gripande och känslosamt med väldigt bra skådespelarinsatser av Swank och Rossum och resten av ensemblen. Tillräckligt bra för en något svag fyra.
2018-02-21
Bitvis väldigt bra men bitvis är det också väldigt klyschigt och platt. Som helhet lyckas den inte engagera till mer än en stark tvåa. Swank och Rossum håller dock nivån uppe men relationer och karaktärer utöver dom två och deras vänskap känner jag inte mycket för. Och det är inte starkt nog för att dra med sig hela filmen till en trea.
Körsbär
2017-10-14
Skådespelarprestationen är ju i sig helt fenomenal! Men jag går på underhållningen då jag ser på filmer, o där är det en trea. Hade det varit prestationen hade det varit en femma.
supermancover
2017-10-11
Filmen i sig är en trea egentligen, men Swank och Rossum gör sån extremt jävla bra insats att det blir en fyra. Men fyran är till dem, inte till filmen.
2016-11-20
Grymt skådespel av Swank och Rossum. En bra och gripande historia, lite lagom utsmetad, och med övertydliga "personliga" egenskaper hos karaktärerna, för att inte stimulera någons intellekt i onödan. En sådan där film som griper tag, fast liksom bara på ytan. (8/15)
2016-11-11
Hilary Swank gör väldigt bra ifrån sig. Hon gör faktiskt en av sina bästa roller i den här filmen. Filmen i sig är också väldigt bra och det här är en av de bättre filmerna som gjorts på senare år. Stark 4:a.
embr91
2016-01-08
Som anhörig till ALS är You're not you så trovärdig. Är riktigt imponerad över Emmy och Josh, men Hilary är ju helt jävla fantastisk.
Litsne
2015-11-21
Deprimerande film, men jag blir tvungen att ge den en 4:a ändå.