Youth in Revolt

Tonåringen Nick har det jobbigt i hemmet när hans föräldrar ligger i skilsmässa. Istället för att lägga energi på det sätter han siktet på sin drömtjej, Sheeni Saunders, i hopp om att hon ska ta hans oskuld.

Originaltitel Youth in Revolt
Regissör Miguel Arteta
Manus Gustin Nash
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Michael Cera, Portia Doubleday, Steve Buscemi, Ray Liotta, Jean Smart, Justin Long, Adhir Kalyan, Ari Graynor, Fred Willard, Zach Galifianakis, Rooney Mara, Erik Knudsen, M Emmet Walsh, Mary Kay Place, Jade Fusco

2023-03-03
Lite rolig och jag kunde dra på munnen. men i det stora hela usel...
amam
2022-06-14
Stark tvåa, lite väl mysko.
2016-10-16
Helskön och tokrolig film med väldigt bra skådespelare!
2015-01-14
Jag har till viss del undvikit denna film samtidigt som jag velat se den. Min uppfattning innan vara att filmen skulle vara för udda för min smak. Det visade sig dock att det udda, inledningsvis, mer låg hos karaktärerna än själva historien vilket jag älskar. Ärligt talat var filmen mer säker än jag trott att det faktiskt till slut kändes så att det var ytterst lite nytt som filmen levererade. Här finns dock en drös skådespelare att tycka om.
Zipper
2014-12-10
Delvis underhållande, men det blev för störigt. Det enda Nick bryr sig om är att doppa, han är 16 år och oskuld. Deal with it! Så trött på amerikansk film som alltid skildrar sex så idiotiskt.
Kriffot
2014-09-04
Småkul här och där, men inte bra!
Berniey
2014-01-31
Underhållande och riktigt bra på alla vis även om den känns lite obestämd i sitt berättande.
AlbinWesley
2013-11-16
Att det är så överdrivet ansträngt ger filmen en nästan parodisk känsla, och det är så jag väljer att tolka den. Då finner jag den både rolig och i övrigt underhållande, trots att den saknar egentligt innehåll av värde.

2013-09-29
Michael Cera var inget bra men filmen kryllar av bra skådespelare i övrigt och det är en helt okej film...en medel till stabil 3a i betyg!
AddeColciago
2013-09-09
En annorlunda tagning på coming-of-age. Kul!