You've Been Trumped

En grupp stolta skotska husägare tar sig an kändisen Donald Trump när han köper upp ett av Skottlands sista vildmarksområden för att bygga en golfplats.

Originaltitel You've Been Trumped
Regissör Anthony Baxter
Genre 2010-tal, Dokumentär

dafreakish
2015-07-28
Ärkesvinet Trump visar i denna dokumentär, om skapandet av en exklusiv golfbana, sina allra värsta sidor. En man helt fokuserad på rikedom utan minsta tanke på de människor han fullständigt kör över. Om han blir president kan vi nog räkna med krigsförklaringar från alla håll och kanter med Trump i mitten som den usle människa han upprepade gånger visar att han är. Skrämmande film om den lilla människan mot den store företagaren. Som en symbol över den värld vi numera lever i.
tandersten
2015-06-01
Man blir verkligen mörkrädd av psykopaten Trumps skövlande av folks såväl fysiska som psykiska livsmiljö.
Salvation_Mind
2014-06-11
Vad man är trött på rika kapitalist bebisar.
2013-11-26
Jag förutsätter att den är vinklad men visst är han ett vidrigt svin. Mest upprör det mig hur polisen agerar vid flera tillfällen. Det skulle vara intressant att se hur det är där nu.
jeremy_jones
2012-11-18
Intentionen är fin, och Trump är utan tvekan en asshole av stora proportioner, men filmen står och vevar lite i luften. Det sägs eller görs egentligen inte så mycket annat än klagas lite grann. (2/6)