2.5

Z for Zachariah

Efter att en katastrof utplånat det mesta av civilisationen, befinner sig två män och en ung kvinna i ett känslomässigt laddat triangeldrama som de sista överlevande.

Originaltitel Z for Zachariah
Regissör Craig Zobel
Manus Nissar Modi
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Margot Robbie, Chris Pine, Chiwetel Ejiofor

Julius
2018-11-03
Får känslan att det är mer komplicerad förklaring än vad som framskrider. Borde kanske läsa boken.
Robkiller
2018-01-31
Postapokalyptiskt segt drama, som aldrig tar sig överhuvudtaget.
philipmarlowe
2017-07-24
Välgjord men lite händelselös.
zeke_karlsson
2017-01-21
Bygger upp rätt mycket och sen bara dör storyn, besviken
2016-10-24
Börjar ganska bra. Är snygg, stämningsfull och välspelad. Men det utvecklas aldrig till något som intresserar öht. Ett aptrist triangeldrama där jag inte bryr mig om någon är inte kul. En oerhört svag tvåa då den faktiskt gör mig intresserad inledningsvis och att den är snyggt gjord på många sätt.
Gr3veN
2016-02-14
Sömnpiller!
wiberg88
2016-01-17
Inte en dålig film, men varken särskilt spännande eller intressant heller i mitt tycke.
StureStenhög
2015-11-25
Karaktärsdriven postapokalyps, det tackar jag sannerligen inte nej till. Jag gillar hela upplägget, och jag gillar att man tar god tid på sig att bygga upp scenariot, platsen och karaktärerna. Jag tycker också att man behandlar frågan om religion kontra vetenskap på ett intressant sätt. Vidare är Margot Robbie väldigt bra i en roll som inte alls liknar det jag sett henne göra tidigare, att hon klarar det galant tyder på viss bredd. Handlingen är dock inte direkt originell, men karaktärerna är så pass välskrivna att de ändå aldrig faller in i rena klichéer. Värre är det då att slutet är lite svagt, inte till den grad att det förstör filmen, men de bygger upp någonting bra utan att helt lyckas knyta ihop säcken på ett tillfredsställande sätt. Det hindrar dock inte detta från att fortfarande vara en väldigt sevärd film
Djason
2015-10-11
Man kan ju tro att en film med bara tre personer ska bli tråkigt och ja det är jäkligt tråkigt. Filmen är dock välspelad och vacker. Svag 2:a.
Dangoh
2015-10-08
Ofta man bryr sig om bruden när man inte kan få McDonalds!