3.2

Zack Snyder's Justice League

Bruce Wayne är fast besluten att se till att Supermans yttersta uppoffring inte var förgäves. Hans plan är att rekrytera en grupp som ska skydda världen från ett annalkande hot av katastrofala proportioner.

Originaltitel Zack Snyder's Justice League
Alternativ titel The Snyder Cut
Regissör Zack Snyder
Manus Chris Terrio
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Ben Affleck, Henry Cavill, Amy Adams, Gal Gadot, Ray Fisher, Jason Mamoa, Ezra Miller, Willem Dafoe, Jesse Eisenberg, Jeremy Irons, Diane Lane, Connie Nielsen, J K Simmons, Ryan Zheng, Amber Heard, Joe Morton, Lisa Loven Kongsli, David Thewlis, Ann Ogbomo, Jared Leto, Ciarán Hinds (röst)

RichardEk
2021-07-18
Jo, jag är väldigt svag för hur Zack Snyder visuellt och estetiskt gestaltar berättelser som inte nödvändigtvis är särskilt innehållsrika men som för det allra mesta rymmer en närmast gotisk dimension. Det är mörkt, depressivt, olycksbådande samtidigt som det är vansinnigt snyggt paketerat. Den här filmen är så mycket bättre än den ursprungliga bioversionen (i likhet med den förlängda versionen av ’Watchmen’ som nog är Snyders mästerverk i min katalog). Snyder behöver ofta Wagneroperalängd för att komma till sin rätt, som här (och i den förlängda versionen av ’Batman v Superman’). Det är bara att frossa i fyra timmar.
fridenpaden
2021-07-07
pass
Tobbiee
2021-05-11
Mycketmyyycket bättre än original utgåvan! Den här var ju faktiskt bra på riktigt! Stark 4a!
2021-04-28
Nja, jag gillar ju inte dessa filmer, men att slötitta går ju ann...
PeterTheW
2021-04-18
Bristfällig och ganska ful, men underhållande.
Andreas_
2021-04-14
Zack Snyder gör ytterligare ett mästerverk inom serietidningsgenren...han gjorde både watchmen och 300 med perfektion, en suverän superman film och en helt okej Batman vs Superman film och nu tillbaka med ett nytt mästerverk med DC superhjältegruppen Justice League, man kan säga att det är DCs svar på Marvels Avengers och detta är nog bland det bästa jag sett inom denna genre, alltså superhjältegenren, så sjukt snyggt, välspelat och oerhört spännande, den är alltså 4 timmar, alltså 2 timmar längre än den gamla första version som kom ut för några år sedan som Zack Snyder började på men tack vare sin dotters självmord hoppade av och Joss Whedon tog över och förstörde allt, Whedons första version av Justice League är så kass att klockorna stannar men Snyder har återupprättat detta nu och alla skådisar gör suveräna roller och dom är alla helt perfekta för sina karaktärer, riktigt bra casting och äntligen en superhjältefilm som känns lite mer vuxen än marvels mest töntiga (men bra) filmer, så det är underbart att få båda delarna och inte samma formula i alla superhjältefilmer, detta kan vara årets film och skaffa HBO nu och se den är min rekommendation och radera den gamla skitfilmen från 2017 eller 18 ur minnet, 4 timmar känns som 2 max när det är så här bra, älskar att man verkligen har gjort Steppenwolf till ett riktigt hot nu, man får se hur bad ass Darkseid kommer vara och helt underbart att man äntligen får en bakgrund till både Flash och Cyborg som nu känns som kompletta och riktigt spännande karaktärer, kan bara hoppas att Snyder fortsätter med sitt DC universum nu och bygger vidare på detta, betyget blir en mycket stark 5:a
Hanness
2021-04-11
Svårt att betygsätta denna film, duger som underhållning men har klara brister.
2021-04-09
Bättre än bioversionen men full av saker jag inte gillar och den saknar karaktärer som engagerar, värme och omtanke. "Epilogen" är ätt cool och hade den kunnat knytas till ett universum som fungerade hade det kunnat bli rätt peppigt. Ett par riktigt snygga actionscener och jag gillar verkligen Snyders look och feeling som han ofta får till. Det är bara så synd att det är så jävla tomt och tråkigt. Det som verkligen funkar bättre här är Steppenwolf. Att en faktiskt får lite feeling för honom och lite mer insyn i vad han faktiskt håller på med betyder mycket för filmen. Men, mer än en stark tvåa räcker det inte till.
Supernaut
2021-04-02
Det är ju en film iaf, mer än en kan säga om bioversionen, men en rätt ointressant sådan. 4 timmar superhjältepekoral med en extremt tveksamt ideologiskt innehåll.
Jockflake
2021-03-23
Mycket bätttre än originalet, som var riktigt skräp. Kunde dock skippat epilogen.