2.4

Zambezia

Zambezia är berättelsen om Kai - en naiv, men eldig ung falk som reser till fågelstaden Zambezia, där han upptäcker sanningen om hans ursprung och när han försvarar staden, lär sig vara en del av samhället.

Originaltitel Zambezia
Alternativ titel Adventures in Zambezia
Regissör Wayne Thornley
Manus Wayne Thornley, Andrew Cook, Raffaella Delle Donne, Anthony Silverston
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Abigail Breslin (röst), Corey Burton (röst), Jim Cummings (röst), Noureen DeWulf (röst), Lee Duru (röst), Jeff Goldblum (röst), Richard E Grant (röst), Tania Gunadi (röst), Samuel L Jackson (röst), Jenifer Lewis (röst), Tress MacNeille (röst)

2017-10-24
Greystalker
2016-03-16
Helt ok, stark tvåa
snyltare
2014-01-31
100 av 100, tyckte dottern! Jag tycker nog att den är värd en trea. Lagom av allt - snyggt, kul, spännande. Fast ödlorna är väldigt läbbiga. Kul med en sydafrikansk film också. Meeeen vad jobbigt med den svenska textremsan, jag lyckas inte få bort den! Tordönfåglar/åskviggen, bla, bla, bla.
TheHorrorfan
2013-09-14
Helt okej tidsfördriv. Det värsta med filmen är alla kassa repliker, de har verkligen misslyckats med översättningen. Svag 3a.
Tobbiee
2013-07-14
Går inte jämföras med Legends of the guardians. Saknar väldigt mycket i egentligen allt. 2an är relativt snäll!
joakimfischer
2013-06-06
Saknar humorn men storyn var helt ok, även om det känns som om det varit väldigt mycket fågelanimerat senaste åren och kanske lite uttjatat. Ibland riktigt snyggt animerat varvat med rätt kasst. Värst i början, så ge inte upp. Svag 3a.
Ehrniz
2013-05-18
Filmens budskap förmedlas tidigt; om man hjälps åt, kan man övervinna allt. Animeringarna är överlag bra och storyn känns hyfsat genomtänkt. Däremot känner man inte speciellt mycket för karaktärerna.
JimCarrey
2013-05-01
Förvånar mej att den bara har två filmtipset-f tyckte den var riktigt roligt animerad och mycket rolig
foppa99
2013-04-02
Går att se : svag 2a
Argo_L
2012-09-24
Helt okej tecknat. Väntade mera skämt, men de verkade bara köra rakt igenom bara en story och inget roligt. nja... Man fick liten skratt i början av filmen :)