2.4

Zathura - Ett rymdäventyr

Zathura är berättelsen om ett fantastiskt äventyr som två unga bröder dras in i när huset där de bor på ett magiskt vis slungas ut i rymden. Äventyret börjar med att den yngre brodern upptäcker en avlång låda mellan trappstegen i källartrappan. De avfärdar den snabbt som ett dumt gammalt spel. Pojkarna, som är nyfikna av sig, öppnar ändå lådan och upptäcker ett spel med en spelplan som har rymdtema och en färgad bana som leder till den lila planeten Zathura. De börjar spela och varje gång någon av pojkarna trycker på knappen och drar ett spelkort så händer något häpnadsväckande.

Originaltitel Zathura: A Space Adventure
Alternativ titel Zathura
Regissör Jon Favreau
Manus David Koepp, John Kamp
Genre Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Jonah Bobo, Josh Hutcherson, Dax Shepard, Kristen Stewart, Tim Robbins, John Alexander (II), Derek Mears, Douglas Tait, Joe Bucaro III, Jeff Wolfe, Frank Oz (röst)

Skapad 2006-08-09 av Mat1az
Den här filmen beskrivs som “A New Adventure From the World of Jumanji” och ska ses som en uppföljare till just Jumanji. Den är baserade på en bok av författaren Chris Van Allsburg, som skrivit...   Läs mer »

theFeber
2019-02-18
Klämkäck och explosiv, men framförallt tramsig och icke-engagerande. Jumanji är roligare på alla sätt.
2018-02-27
Riktigt tråkig film!!! Gäsp....
Robkiller
2018-02-20
Äventyrsfilm för de yngre. Jobbiga ungar och ologisk handling, men ändå lite underhållande.
Ima_Tree
2016-10-19
Typ Jumanji med syskontema. Helt ok. Svag trea.
NoWireHangers
2016-08-10
Även om det är en film som främst är riktad till barn och ungdomar så är det en underhållande och rolig sci-fi-film även för vuxna.
Albion
2015-02-24
Lite av en familjefilm som passar fint för den yngre tonårspubliken och jag tycker att idén är bra. Utförandet är väl inget mästerverk men fungerar hyfsat. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
2015-01-12
Har länge funderat på att se denna film p.g.a. av dess likheter med Jumanji då det var en film som fungerade hos mig. Det som gjort att det dröjt med tittandet har varit just för filmens familjefilm-inriktning. Jag var ju aningen yngre när Jumanji var aktuell. Filmen visar dock att Jumanji-upplägget fungerar än idag och en del stunder är detta riktigt charmig och underhållande. Tyvärr är filmen ojämn precis som skådespelarinsatserna vilket till slut sammanfattar filmen som en OK sådan.
LTT86
2014-09-11
Så mycket fel, jag vet inte vad jag ska säga och jag får så mycket huvudvärk av att tänka. Och det konstigaste av allt är att av alla klagomål jag har i filmen så har jag bara en till Kristen Stewart. Och den är ingen klagomål, utan mer en försvar. Och det är.... Vad var hennes syfte i filmen? VAD gjorde hon i filmen? Ingenting. ABSOLUT INGENTING!! Man hade enkelt kunna tagit bort hennes karaktär och filmen hade funkat ändå! Jag må kanske inte gilla Kristen Stewart, men om man ska lägga in henne i filmen, SE DÅ TILL ATT HENNES KARAKTÄR HAR EN MENING ATT EXISTERA!!! Inte bara för att ha en kvinna i filmen!! Jag hatar såna filmen som lägger in kvinnor i filmerna utan att ge dom en mening att vara med!!
Dutch
2014-08-19
Nä fy fan.
isecore
2014-05-04
Familjeunderhållning. I princip samma handling, samma tempo, samma upptåg som i Jumanji. Bra matinefilm att se med barnen, om man har dem.