3.5

Zatoichi 26: Darkness Is His Ally

Sista delen i den ursprungliga Zatôichi-serien med Shintarô Katsu. Zatôichi kommer till en stad där två yakuzabossar tävlar om kontrollen över staden. Det här är den största produktionen i serien.

Originaltitel Zatôichi
Regissör Shintarô Katsu
Genre 80-tal, Drama
Skådespelare Ken Ogata, Shintarô Katsu, Yûya Uchida, Miho Nakayama, Kanako Higuchi, Tsurutaro Kataoka
Filmnummer 20836

SID6581
2016-05-06
Essential Zatoichi...
Tiptaka
2011-12-19
Ichi är lika cool som i första filmen.
S_Griffon
2011-10-22
Gillar dessa filmer när de visar hur rotlös och ensam Ichi verkligen är. Bra, men inte den bästa.
foppa99
2009-12-30
kostar bara 795 på Discshop.. vilket fynd.HUR i helvete motiveras det priset!!??filmen e hyfsad, men klippningen suger.
peterclash
2009-07-31
Då har man sett alla, känns lite vemodigt, 3 3:or, 2 5:or och resten 4:or är ett väldigt bra facit. Den här var bra, det den missar i (handling) tar den igen i våld.
then00b
2007-09-09
fan va grymt iskall han är...
yangbo
2006-04-21
tycker att det var en helt ok avslutning på alla dessa 26 filmer, såklart inte ens i närheten som de tidigaste filmerna, men ändå en helt ok rulle/samuraifilm, kul med lite storsatning på budgeten också, och Katsu har inet tappat mycket sen 16 år tidigare.
solom
2005-04-02
Det var den oerhört röriga handlingen som drog ner betyget. Allt splatter får en att fundera på om Tarantino har sett den här innan han gjorde Kill bill
ahkoila
2004-05-23
Lite smårörig i handlingen annars helt ok, dock inte den bästa jag sett.