3.4

Zero Woman: Red Handcuffs

En kvinnlig polis i trubbel får en chans att ställa allt till rätta, om hon lyckas klara upp ett känsligt kidnappningsfall. En japansk xploitationfilm i klass med Female Scorpio-filmerna om en kvinna på fel sida lagen, som genom brutalt våld får sin hämnd på ett korrupt manstyrt samhälle.

Originaltitel Zeroka no onna: Akai wappa
Regissör Yukio Noda
Manus Fumio Kônami, Hirô Matsuda
Genre 70-tal, Action, Kriminalare
Skådespelare Tetsurô Tanba, Hideo Murota, Eiji Go, Yôko Mihara, Miki Sugimoto

AlbertSpica
2015-03-26
Rätt brutal och jag tappade räkningen på antalet våldtäkter efter tag, dock är den lite seg och tråkig emellanåt även om sista 20 minuterna är riktigt bra och fartfyllda. Jag hade gärna sett lite mer röjande från "Zero Woman" också. Ofta snyggt filmad och klippt och påminner lite om "Female Prisoner Scorpion" både till utseende och innehåll.
2014-09-19
Något av det mest kompromisslösa jag har sett inom sleaze och exploitation - attans, vad de vräker på med blod, snusk, tortyr och sexuellt våld, och de gör det snyggt, hårt och stilrent. Men det hade känts betydligt bättre om inte resten av filmen hade varit så dum och ointressant. (9/15)
Bomkia
2009-06-25
Härligt brutal sleaze-rulle. 4-
peterclash
2008-10-31
skön och rolig
menschenfeind
2008-03-05
Rätt snygg och bra musik.
idd
2007-12-16
en riktig rökare som bjussar på ett lysande funkigt soundtrack å coola karaktärer som har ihjäl varandra på diverse brutala sätt.. tyvärr ere alldeles för mkt sleaze å våldtäkter för min smak, men en bra svart å nihilistiskt rå film hur som helst..
tokije
2006-10-08
njae, att säga att det här är i klass med female prisoner-rullarna duger ju inte. och att påstå att miki sugimoto påminner om reiko ike är ju bara trams. men visst har den ett och annat som gör den sevärd...
ropes_in_tears
2005-11-03
stenhård exploitation. tyvärr håller den långt ifrån samma klass som female convict: scorpion-filmerna.
MilkMonkey
2005-04-03
säkert rena nalle puh mot tortyrexploitation som Schoolgirl in Cement etc, men ändå på gränsen av vad en mes som jag klarar. Däremot var kontrasten mellan råheten och den jönsonligefjantiga skurkarna otroligt bisarr + bra elektrofunkigt soundtrack