3.4

Tomorrow I'll Wake Up and Scald Myself with Tea

Jan och hans tvillingbror Karel delar lägenhet i ett futuristiskt Prag. En morgon kvävs Jan då han sätter frukosten i halsen och för att inte göra Jans blivande hustru upprörd spelar Karel rollen som sin bror. Vad Karel dock inte vet är att Jan är inblandad i en nazikonspiration med avsikt att åka bakåt i tiden och ge Hitler atombomben långt innan någon annan uppfinner den.

Originaltitel Zítra ráno vstanu a oparím se cajem
Regissör Jindrich Polák
Manus Milos Macourek, Jindrich Polák
Genre Komedi, Science Fiction, 70-tal
Skådespelare Petr Kostka, Jirí Sovák, Vladimír Mensík, Vlastimil Brodský, Marie Rosulková

apmannen
2012-06-06
Skulle förklara handlingen efter jag hade sett klart den vilket 1. Tog ungefär lika lång tid som att se filmen och 2. Lämnade ett drag av att vilja slå mig i huvudet med ett trubbigt/semitrubbigt föremål för att få slut på lidandet i blicken hos den jag förklarade för. Apmannen - socialt geni.
stgurgel
2012-06-04
Stor underhållning!
SID6581
2012-03-02
En story som nog gjort sig bättre i bokform. Men i sin helhet så är det ganska roande och finurligt, även om det kunde varit mer skämt och lustigheter... Kanske lite slapstick.
malachi
2005-06-05
Det tog ett tag att komma hem, nu är den sedd iaf! Hihi.. Riktigt rolig, högt tempo!
Bomkia
2005-03-18
Underhållande tjeckoslovakisk komedi. Faktiskt ganska väl uttänkta tidsresor i denna.
malachi
2005-02-28
Glah, mjuff. Detta blir filmen jag ser när jag kommer hem!