Zombie Flesh-Eaters

En segelbåt närmar sig New York. Båten visar sig tillhört en försvunnen forskare. Forskarens dotter och några till ger sig iväg för att söka efter hennes far. Det blir en väldigt obehaglig resa...

Originaltitel Zombi 2
Regissör Lucio Fulci
Manus Elisa Briganti, Dardano Sacchetti
Genre Skräck, 70-tal
Skådespelare Richard Johnson, Al Cliver, Tisa Farrow, Stefania D'Amario, Olga Karlatos, Ian McCulloch, Auretta Gay, Ugo Bologna

Raggarn
2013-10-30
Snyggt är det minsann. Blodigt och geggigt är det också. Men det är egentligen inte särskilt bra eller spännande. Svårt att få igång tempo med just zombies. Borde ju nästan vara omöjligt att hinna bli biten av zombies, men karaktärerna bevisar motsatsen. En kult 3a får det bli
Korben_Dallas
2013-10-01
De läskigaste med denna rullen är ljudet och bild kvaliten.

2012-09-27
Absolutet en av de mest spännande zombie filmerna jag sett. Skön stämning av blandning av b- och kultfilm. Tyvär är skådespelarinsatserna lite för lågt och därför än 3:a i betyg. Mer underhållningsvärde än romeros filmer men dock på en helt annan nivå
Morwenna
2012-09-04
Åter igen: Kultrulle!
PreCert
2012-08-12
Jag älskar Fulci! Grymt bra film!
2012-06-28
Inom zombiegenren är detta är guldkorn, vilket kanske inte säger så mycket. Fulci kunde sin gore, men den tar ordentlig tid på sig vilket aldrig är bra i såna produktioner. Blodigt och skitigt.
Mat1az
2012-04-02
Den tappar faktiskt lite efter andra titten. Stämningsfull, visst. Segt, jo. Klassisk, absolut.
Podpolkovnik
2012-02-23
Fulci! Egentligen borde det räcka att jag skriver det. Men jag kan också säga att stämningen är helt underbar och B-känslan är genuin!
LundstedtJ958
2012-02-17
Det här är verkligen en film som man ser med vänner och skrattar åt och verkligen ingenting som kan ses som "bra" egentligen. Visst underhållsvärde finns det ju men sällan av de rätta anledningarna. Vem dör liksom av att bli biten i armen? Inte alls skrämmande men det hade jag inte heller förväntat mig.
Kulturgam
2011-09-29
Well, grym musik. Och hajscenen var fin.