2.1

Flesh Eater

Några ungdomar åker ut till skogen, där en bonde har av misstag väckt upp en zombie. Det sprids fort och till slut blir det inte lätt för dem.

Originaltitel FleshEater
Alternativ titel Revenge of the Living Zombies, Zombie Nosh, FleshEater: Revenge of the Living Dead
Regissör S William Hinzman
Manus Bill Randolph, S William Hinzman
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare John Mowod, S William Hinzman, Leslie Ann Wick, Kevin Kindlin, Rik Billock, Susan Marie Spier, Bonnie Hinzman

ItalyErik
2022-06-01
Först: Det är mycket jeans i filmen, väldigt mycket jeans. Nästan alla bär urblekta jeans från topp till tå. Och: löv. Väldigt mycket löv. Filmen är uppenbarligen inspelad på hösten och allt i bild är täckt av bruna löv. Flesheater är inte en b-film, inte ens en c-film. Snarare liknar den en hemmafilm man själv spelade in som barn. Men med det sagt är det en charmig sak med hemskt underhållande skådespelare, högt tempo, goa kills och omotiverade nakenscener. Filmen är regisserad av Bill Hinzman, han som spelar den första zombien man får se i Night of the Living Dead som dyker upp på kyrkogården. Och ja, detta är ganska mycket en rip-off på den.
eriqk
2018-11-01
Lite lustigt att Hinzmans zombie är den enda som attackerar nakna tjejer...
2017-08-30
Fick känslan av att detta skulle vara en halvdan zombiekomedi på mikrobudget, men tji fick jag. Gordyal sammanfattar den rätt bra och det var betydligt mer naket och förhållandevis välgjorda blodigheter än vad jag trodde. Vissa scener flirtar väldigt mycket med urmodern Night of the living dead.
gurra-91
2015-06-07
Blood and guts in it's purest form. Oh Yeah!
2010-09-28
Zombisar som lurpassar, samarbetar och använder tillhyggen är (så gott som) alltid fel. Vidare så förväntar jag mig åtminstone halvkassa skådisar, en svag berättelse och en tillstymmelse till spänning, men inte. Istället bjuds vi på ickeskådisar, mer eller mindre fristående scener tveksamt sammanlänkade samt en spänning lägre än i ett tomt 0,5-voltsbatteri. Men likt förbannat blir det en trea. Den stora mängden naket är givetvis ett plus. Ett större plus är att flera av splattereffekterna håller mycket god klass (relativt sett). Fast det största pluset är att folk dör i "fel ordning" (med risk för att spoila så vill jag inte vara mer precis än så). (7-/15)
Dele
2008-07-13
Tråkig lågbudgetfilm med riktigt dåligt skådespeleri.
Pathrone
2008-02-11
åh! den är så jävla underbar!!!
Explict
2006-12-23
Det här är nog världens bästa film kanske
Lukinx
2005-09-08
Finns mycket bättre rullar...
suntzu
2004-11-01
Hinzman! Se Night of the Living Dead - skön koppling ;)