2.8

Zombieland: Double Tap

I uppföljaren följer vi våra fyra zombieslaktare på en tumultartad trip som sträcker sig från Vita huset till landets mitt. De ställs inför zombies som har utvecklats sedan sist och nya överlevare. Men först och främst måste de hantera problemen som uppstår inom deras egna så kallade familj.

Originaltitel Zombieland: Double Tap
Alternativ titel Zombieland 2
Regissör Ruben Fleischer
Manus Dave Callaham, Rhett Reese, Paul Wernick
Genre Komedi, Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Emma Stone, Jesse Eisenberg, Zoey Deutch, Abigail Breslin, Rosario Dawson, Avan Jogia, Thomas Middleditch, Luke Wilson, Bill Murray

Noseman2005
2020-04-07
Klart godkänd uppföljare, även om den till stor del känns som en upprepning av föregående film. Gillar hur zombieakopalypsen framstår som en ganska bekymmersfri tillvaro (relativt sett). (6/10)
Djason
2020-03-11
Håller första filmen som vassare då den var skapligt originell. Denna film har några roliga scener och det är en film som helt klart fungerar att slötitta på för den är snyggt gjord med bra skådisar.
BarryHero
2020-02-25
Stark första halva men tappar sedan under de sista 45 minuterna med ett skämt som gjordes bättre i Shaun of the Dead, och tröttsamt Deux Ex Machina. Gillar dock karaktärerna och de fina dystopiska zombie-miljöerna.
QuiNonStultus
2020-01-25
Vad gamla alla ser ut..! O.o Harmlös film, utan mycket av det som gjorde första filmen bra. Men, det känns som att det görs med glimten i ögat iaf!
QuiNonStultus
2020-01-25
Hellsborn
2020-01-17
Meh. Avgudar Zombieland som är väl avvägd spänning/komedi men här blir jag bara trött på upprepningen och försöket att göra detta till en Seth Rogen-rulle...
100tonvalspäck
2020-01-05
Jag vet inte om det är för att jag börjar tröttna på zombiefilmer eller för att teamet bakom denna uppföljare inte hade några fräscha idéer, men den är långt ifrån lika bra som ettan. Kul att se alla gamla skådisar och fortfarande en rätt underhållande värld, men var man inte ett stort fan av ettan kan man nog skippa denna.
best_jeppe
2019-12-30
Den här filmen kunde aldrig leva upp till första filmen men jag tycker ändå de behöll känslan ganska väl. Harrelson är definitivt filmens MVP och bär mycket av filmen. Stone är också ganska bra. Stabil 3a.
ekneB
2019-12-30
Tycker den inte lever upp till första filmen, den är dock underhållande men tappar mig flertalet gånger genom. Helt okej att förströ tiden med, men räkna inte med en home run
drl0g
2019-12-23
Roligare än 1an men saknar riktig handling/mål och slutet känns som något man sett många gånger redan.