2.8

Zombieland: Double Tap

I uppföljaren följer vi våra fyra zombieslaktare på en tumultartad trip som sträcker sig från Vita huset till landets mitt. De ställs inför zombies som har utvecklats sedan sist och nya överlevare. Men först och främst måste de hantera problemen som uppstår inom deras egna så kallade familj.

Originaltitel Zombieland: Double Tap
Alternativ titel Zombieland 2
Regissör Ruben Fleischer
Manus Dave Callaham, Rhett Reese, Paul Wernick
Genre Komedi, Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Emma Stone, Jesse Eisenberg, Zoey Deutch, Abigail Breslin, Rosario Dawson, Avan Jogia, Thomas Middleditch, Luke Wilson, Bill Murray

2020-09-13
Man får exakt vad man kan förvänta sig, och vill man ha det man förväntar sig lär man bli nöjd. (7/15)
Bunger
2020-09-05
Första var lite småkul, andra håller inte ens för det. Men jag blir inte provocerad utan kan ändå hänga med med relativt jämnmod.
Robkiller
2020-09-02
Lika meningslös som föregångaren
Zok
2020-07-22
Lite svårbedömd faktiskt, det är underhållande och det är många scener som är bra, men det finns även scener som drar ner betyget. En del hummer funkar för att i nästa scen inte göra det. Men helt klart en bra uppföljare.
Noseman2005
2020-04-07
Klart godkänd uppföljare, även om den till stor del känns som en upprepning av föregående film. Gillar hur zombieakopalypsen framstår som en ganska bekymmersfri tillvaro (relativt sett). (6/10)
Djason
2020-03-11
Håller första filmen som vassare då den var skapligt originell. Denna film har några roliga scener och det är en film som helt klart fungerar att slötitta på för den är snyggt gjord med bra skådisar.
BarryHero
2020-02-25
Stark första halva men tappar sedan under de sista 45 minuterna med ett skämt som gjordes bättre i Shaun of the Dead, och tröttsamt Deux Ex Machina. Gillar dock karaktärerna och de fina dystopiska zombie-miljöerna.
QuiNonStultus
2020-01-25
Vad gamla alla ser ut..! O.o Harmlös film, utan mycket av det som gjorde första filmen bra. Men, det känns som att det görs med glimten i ögat iaf!
QuiNonStultus
2020-01-25
Hellsborn
2020-01-17
Meh. Avgudar Zombieland som är väl avvägd spänning/komedi men här blir jag bara trött på upprepningen och försöket att göra detta till en Seth Rogen-rulle...