2.8

Zombieland: Double Tap

I uppföljaren följer vi våra fyra zombieslaktare på en tumultartad trip som sträcker sig från Vita huset till landets mitt. De ställs inför zombies som har utvecklats sedan sist och nya överlevare. Men först och främst måste de hantera problemen som uppstår inom deras egna så kallade familj.

Originaltitel Zombieland: Double Tap
Alternativ titel Zombieland 2
Regissör Ruben Fleischer
Manus Dave Callaham, Rhett Reese, Paul Wernick
Genre Komedi, Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Emma Stone, Jesse Eisenberg, Zoey Deutch, Abigail Breslin, Rosario Dawson, Avan Jogia, Thomas Middleditch, Luke Wilson, Bill Murray

kovikovi
2021-09-09
överskattad film
karlmats
2021-09-04
Första filmen var överskattad men hade sina stunder, den här uppföljaren känns som en av de mest meningslösa jag sett. Det hjälper ju inte att två av de mest irriterande skådisarna Jesse Eisenberg och Emma Stone spelar huvudroller, det finns inte ett enda ögonblick då jag inte vill slå båda två på käften (bildligt talat) och det gör mig än mer fundersam på hur jag kunde stå ut med första filmen. Harrelson spelar väl en parodi på sig själv och kan väl räknas som ett vandrande nollsummespel. Den blåsta bimbon som kommer in efter ett tag är väl minst sagt totalt värdelös och den lite coola självmedvetenheten som filmen konstant bjuder på genom att låta Eisenberg kväka fram visdomsord direkt till publiken är inget annat än vidrigt. Jag föll dock för betet och såg eländet så grattis antar jag. Men en fet 1a ska ni ha.
2021-08-13
Nja, tror inte detta var min typ av film...
Afflicter
2021-06-02
Ännu en bekräftelse på att zombiegenren borde ha dött ut eller gått i dvala för 10 år sedan.
finkan
2021-01-24
Gillar de här filmerna
TimBuckley
2021-01-10
När en ny biroll (Madison) är en films höjdpunkt så är väl inte det ett jättebra tecken. Min gissning är att oavsett vad ni satte för betyg på den första så blir det ett snäpp lägre i betyg för den här.
2020-09-13
Man får exakt vad man kan förvänta sig, och vill man ha det man förväntar sig lär man bli nöjd. (7/15)
Bunger
2020-09-05
Första var lite småkul, andra håller inte ens för det. Men jag blir inte provocerad utan kan ändå hänga med med relativt jämnmod.
Robkiller
2020-09-02
Lika meningslös som föregångaren
Zok
2020-07-22
Lite svårbedömd faktiskt, det är underhållande och det är många scener som är bra, men det finns även scener som drar ner betyget. En del hummer funkar för att i nästa scen inte göra det. Men helt klart en bra uppföljare.