2.6

Zombies blodshämd

En mystisk galning väcker de döda till i ockulta ritualer. Zombierna skickar han att mörda unga kvinnor, och det finns ett mönster: alla offer har tidigare vart nära vänmner med zombierna och alla har vuxit upp i Indien. Efter att ha undkommit en attack flyr Elvire till Skottland för att bo tillsammans med sin indiske guru Krisna, som hon är hemligt kär i. Väl där plågas hon av fasansfulla drömmar om zombies och satansmässor. Folk börjar snart dö i den lilla byn och när Scotland Yard börjar utreda blir Krisna genast huvudmisstänkt.

Originaltitel La Rebelión de las muertas
Alternativ titel Vengeance of the ZombiesRevolt of the Dead OnesThe Rebellion of the Dead WomenWalk of the Dead
Regissör León Klimovsky
Manus Paul Naschy
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Paul Naschy, Luis Ciges, Mirta Miller, Ramón Lillo, Montserrat Julió, Elsa Zabala, Antonio Pica, Romy, Aurora de Alba, Pierre Besari, María Kosty, Norma Kastel, Fernando Sánchez Polack, Víctor Alcázar

Skapad 2019-10-14 av Rubbermonster
Paul Naschy i en trippelroll, zombier och ett antal fina spanska senoritas i olika steg av nakenhet? Det låter ju som ett perfekt recept för en seg söndagseftermiddag, eller hur? Den unga Elvira ...   Läs mer »

idd
2017-06-24
Mycket Naschy för pengarna! Bra fart å mycket bra soundtrack! Sanslöst manus. Inte karlns bästa direkt.
StureStenhög
2015-07-19
Det känns som att det här mycket väl hade kunnat vara bra på ett sådant där typiskt b-films-vis. Filmen har onekligen stil och en skön stämning. Det finns även en del kreativa och roliga element. Men tyvärr är tempot alldeles för slött, och hela filmen är väldigt osammanhängande. Det känns som att bättre klippning hade kunnat göra mycket gott för den här rullen, fast egentligen vet jag förstås ingenting om klippning. Som det är nu är det en film som det är lite kul att ha sett, men som inte var speciellt kul att faktiskt se
Raggarn
2014-01-09
Första halvan är faktiskt helt okey, men sen blir det bara trams. Det blir rörigt och finalen blir nästan skrattretande usel. Framförallt blir det aldrig spännande och den är absolut inte skrämmande. Ett litet underhållningsvärde finns dock. Man kanske behöver se fler naschyfilmer för att förstå hans "storhet".
henrikj
2013-10-17
Magnifik! Det hysteriskt opassande soundtracket går inte av för hackor, liksom Paul Naschys tre(!!!) härligt usla rolltolkningar.
benoit
2009-09-05
Emellanåt kan dessa halvtaskiga filmer vara underhållande att bevittna, men detta ingår tyvärr inte under den kategorin.
Rubbermonster
2008-05-18
Relativt underhållande men lite för lågbudget och musiken verkar vara gjord för någon annan film. Naschy verkar dock ha väldigt roligt.
Docklands
2007-11-04
Scharmigt =)
Dele
2006-11-20
Sicken menlös sörja. Varför?
tilapia
2006-02-06
mycket skön rulle för naschy-fans! naschy spelar hela tre roller: indisk guru, guruns vanställda tvillingbror hin håle själv. härligt naiv och förvirrande film med jazzsoundtrack och naschy-overkill!