Zonen

Militären låter evakuera en zon i de karga Lapplandsfjällen, under förevändning att det pågår en övning. Distriktsläkaren Jacob Lagerlöf fattar misstankar när en av hans patienter, som bott inne i zonen, plötsligt avlider. Han är fast besluten att gå till botten med det hela för att avslöja den egentliga sanningen, trots att han har både militären och regeringen mot sig.

Originaltitel Zonen
Regissör Martin Asphaug
Manus Lars Bill Lundholm, Thomas Borgström
Genre Thriller, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Jacob Nordenson, Peter Haber, Thomas Hanzon, Tomas Norström, Sissela Kyle, Katarina Ewerlöf, Ingvar Hirdwall, Thomas Roos, Ewa Carlsson, Anders Ahlbom, Gustav Levin, Kjell Lennartsson, Krister Henriksson

2018-01-01
Nja, inte min typ av film!
KyLLo
2017-07-22
Det är synnerligen ovanligt med helsvenska filmer eller miniserier av det här slaget, åtminstone på senare år. Den här har över 20 år på nacken och temat känns fortfarande ganska aktuellt. Skådespelarlistan är fylld med kända namn. Jag tycker att inledningen är bäst, medan kvaliteten tyvärr sjunker mot slutet. Därför får den ingen fyra, däremot tveklöst en trea.
bryngel
2015-09-13
Pinsamt så jag mår illa. Men dom försöker verkligen. Det gör dom. Stackarna.
xpor
2015-07-18
Mediokert kass serie där skådespelarna faller in i sina standardroller. Det finns endel partier som lever upp till en 3a, medan andra är riktiga bottennapp.
ch1
2013-09-02
Otroligt bra serie. ozon hållet som dödade forskare och andra i snön, en läkare som militärerna jagar och en hänsynslös och något klantig sekreterare som inte vill att allmänheten ska få veta, en brinnande barack på beckholmen i stockholm, en fallen örn från himlen ,en sol som lyser. en familj med ett öde
Hypostas
2013-02-19
Halvseg och småspännande var ordet. Fungerar bra när man pysslar med annat samtidigt: som att städa, laga mat, äta och diska etc.
Xenox
2012-07-04
En ganska spännande svensk tv-serie från 90-talet. Storyn är bra och skådespelarna gör bra insatser.
Cineasten
2011-12-24
Det står iofs 105 betyg, inte 105 minuter. Jag gillar serien skarpt. Bla därför att den tar upp något som svenska serier inte brukar göra längre. Under 90-talet var vi duktigare på udda manus. Idag är det bara polishistorier och tramsiga komedier för hela slanten. ett och annat drama också. Jag håller med de kritiker som säger att vissa scener är överdrivet dramatiska och att somliga spelar över å det grövsta men jag gillar serien skarpt. Den är spännande och osvensk. Dessutom gillar jag både Jacob Nordenson och Peter Haber som spelar ledande roller. Kul dessutom att se en ung snygg Katarina Ewerlöf inrollen som alkis. den gjorde hon bra.
Gobo
2011-08-20
Esko...
FabianBom
2010-07-01
bra, underhållande mini.serie, som man äger