3.5

Zoombie

Holger, en medelålders byråchef bestämmer sig en dag för att förverkliga sig själv och struntar i att gå till jobbet. Familjen som tidigare kritiserat honom för att vara grå och trist reagerar mycket negativt på Holgers förvandling.

Originaltitel Zoombie
Regissör Lars Molin
Manus Lars Molin
Genre Komedi, Mini-serie, 80-tal
Skådespelare Anders Nyström, Lis Nilheim, Sissela Kyle, Margreth Weivers, Jarl Borssén, Hans Wigren, Staffan Hallerstam

AlbinWesley
2016-01-17
Rolig och ganska träffsäker, aktuell även i dag, och kommer så fortsätta vara så länge folk går omkring som kapitalismens zombier och förnekar livet.
sirkurt
2015-07-09
Tyckte om den på vissa sätt men ganska ojämn, känns ganska negativt åldrad men också aktuell.
tandersten
2013-08-22
Levererar inte helt, men ändå en "Office Space" för sin tid.
KyLLo
2013-07-08
Kanske den bästa svenska zombiefilmen. ;)
våldsamt_våld
2012-12-29
Vilken bortglömd pärla som SVT bjudit på under jul och mellandagarna. Speciellt gillar jag det sista avsnittet som binder samman allt på ett mycket övertygande sätt.
larox
2010-01-02
Underbara Lars Molin - jag saknar verkligen honom! Helt rätt, rakt igenom!
KillerPutte
2008-10-27
(rek.4) En svensk version av Falling Down, men istället för att gå lös med basebollracket och hagelbössa, så tar Holger metspöt och fiskar brax, rostar sitt eget kaffe på utegrillen och dricker brännvin hos halte grannen Birger. SÅ KLOCKRENT. En härlig film om att släppa allt och röra om i sitt liv, njuta och leva! Det finns verkligen bara en Lars Molin, och tyvärr så hann han göra allt för lite :(
Johan2006
2008-05-25
Vilken härlig filmserie! Verkligen feelgood... Sånt här görs inte längre, ja det ska väl vara Moodysons Tillsammans då i sådana fall...
swampblues
2008-04-25
Falling down light på Svenska...Nä nu var jag elak..Klart sevärd film om en man i karriären som tröttnar på hela skiten...
Sarakin76
2008-04-22
Denna filmen är alldeles lysande. Så träffsäker, dessutom lika aktuell idag även öm jag kan tänka mig att det kanske var en större grej för 25 år sedan. Fenomenala karaktärer.