2.4

Zorn

Mora i slutet av 1890-talet. Tillsammans med vännen Albert Engström besöker Anders Zorn en dansbana i Mora under den för honom viktigaste högtiden på året - midsommarfesten. Han dansar med en ung kvinna som han sedan förför ute i skogen.

Originaltitel Zorn
Regissör Gunnar Hellström
Manus Gunnar Hellström, Lars Helgesson
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Gunnar Hellström, Linda Kozlowski, Stig Grybe, Liv Ullmann, Sten Ljunggren, Yvonne Lombard, Jarl Kulle, Rikard Wolff, Birgitte Söndergaard, Cecilia Ljung, Rupert Frazer, Kristina Törnqvist, Axel Düberg, Ulf Eklund, Mathias Henrikson, Ingvar Kjellson, Bo Brundin, Frederick Bartman, Meta Velander

2017-10-30
Gillar denna, lite seg kanske....
Keguri
2014-04-29
Tyckte den var jättemysig och fin :)
Don_Anun
2013-05-18
Mmmm, naket...

2012-05-23
Trevligt mustig, men inte enormt minnesvärd. Det här ämnet hade förtjänat en mer gedigen filmisk behandling.
Supernaut
2012-02-02
Svensk dussinfilm.
ses11
2009-07-20
Tråkig, historisk inkorrekt, förutsägbar, dåligt spelad, diverse kvalitéer hindrar denna filmen från lägsta betyget. Trots några riktigt bra scener förblir detta en av de klumpigaste skildringarna av en konstnär någonsin.
ty_durden
2008-05-17
Såg denna för många års sen när den gick på svt i flera delar. Kommer ihåg att jag tyckte den ar bra... fast det kanske var mest mor och far som tyckte det?! =)
wescan
2008-01-08
Om man nu gör en film om Anders Zorn borde fokus ligga mer på honom som målare i stället för pigtjusare.

2007-09-11
Gunnar Hellström är skön som Zorn, vissa kul scener, lite lång. Grybe är perfekt som Albert Engström.
jovan
2007-09-08
otroligt bra film! bland de bästa jag har sett.