2.9

Zu: The Warriors from the Magic Mountain

En episk historia om en vanlig man som blir indragen i en strid mellan onda och goda krafter på det mytomspunna berget Zu.

Originaltitel San Suk Saan Kim Hap
Alternativ titel Zu: Warriors of the Magic Mountain
Regissör Tsui Hark
Manus Szeto Cheuk-hon
Genre 80-tal, Skräck, Äventyr, Action, Fantasy
Skådespelare Brigitte Lin, Adam Cheng, Sammo Hung Kam-bo, Moon Lee, Damian Lau, Norman Chu, Yuen Biao, Mang Hoi

Tsurugi
2015-07-14
Det blir aldrig riktigt dåligt med Yuen Biao och Sammo Hung. Detta är en oerhört utspejsad och knarkad film, men det är svårt att inte tycka om den. Sevärd.
Biolm
2013-04-07
vill se!!
FLM
2012-08-16
Den här var ju hur bra som helst. Den liknar i mycket big trouble in little china.
Elphaba
2011-12-25
Åh herregud...den här filmen är så löjlig att den blir underhållande.
craptastic
2011-07-08
Effekterna är det enda. Resten av filmen är jäkligt mager.
schramm
2010-08-30
Snygg som attan, men handlingen är ett virrvarr utan fokus eller spänning. Saker händer på måfå och filmen skulle mått bra av att vara minst en halvtimme längre så saker kunde få utvecklas i lugn och ro
Rickelin
2010-07-17
Knäpp, rörig o psykedelisk
wyldmammoth
2006-04-23
Ända sen jag såg de där mystiska krigarna i "Big Trouble in Little China" (i skrivande stund upptäckte jag precis att den här filmen inspirerade Carpenter att göra just BTiLC), när jag yngre, har jag viljat se något som liknande. Den här filmen var en guldgruva för mig. Charmig, rolig, frän och stundtals gudomligt snygg. Handlingen är inte så farligt konstig ändå. Det är den där fula högen Sammo Hung håller i schack som drar ner filmen en aning, och kanske det lite svaga slutet. Se den!
Kaigon
2005-12-22
Kanske den B:igaste filmen jag sett på åratal.
XenoMorph
2005-04-06
Cool film, men ganska konstig handling. Lite fula effekter och klippning. Kul att se Sammo Hung slåss med sina ögonbryn. Yuen Biao är alltid kul att se.