ForumtrådHemmabiopaket

« Gå tillbaka till trådöversikten

2019-09-05
vill jag köpa men har dålig koll. Jag vill ha en dvd-spelare som går att göra regionsfri, och 5.1-system tror jag, med bra basljud. Så prisvärt som möjligt, hellre lite billigare än det allra bästa ljudet. Så länge man kan brassa på lite är jag nöjd. Sambon vill att den ska vara snygg också, men det kvittar egentligen. Vad ska man tänka på när man väljer? Kom gärna med tips på anläggningar som är bra.
floff
2019-09-05
Ju mer saker väger, desto bättre är de
van
2019-09-05
Det är en kostnadsfråga... Vad har du tänkt dig för budget?
2019-09-05
Gärna så billigt som möjligt men ändå helt ok kvalitet.
2019-09-05
Ah, det ska jag tänka på. Blir lite jobbigt ifall jag ska beställa på nätet bara...
Fetjocke
2019-09-05
Haha, det var en bra spec. :-)
uCj
2019-09-05
Du får ju ha i åtanke att man kan köpa en hembioanläggning lika dyr som en ny lyxbil. Med det sagt så kan ju det enda logiska valet vara ett system som du har lyssnat på själv, och det gör man väl bäst hos någon man känner alt någon säljare som kan hjälpa en.
2019-09-05
Nä, jag litar inte på mig själv. Inte på någon säljare heller.
thnee
2019-09-05
Hur kan du inte lita på dig själv när det är du som ska ha högtalarna? Ingen kan väl veta bättre än du själv vad just du tycker låter bra?
2019-09-05
Fast jag kan inget om det, så jag tycker nog det mesta låter bra, och märker först senare att det egentligen låter rätt kasst.
thnee
2019-09-05
Jag tror du är för försiktig nu, det viktigaste är väl ändå att det låter, om dina öron får för sig att bli finsmakare på äldre dar är det väl bara att uppgradera då. Det finns ju ingen anledning att köpa något som är bättre än vad du tycker låter bra just nu.
Nej, det är klart.
Leonel
2019-09-05
Hej GinNTonic! Välkommen till hemmabions underbara värld. Svårt att veta vad du vill ha när du inte ger ut någon information. Är det ett komplett paket med dvd och inbyggd förstärkare? Typ Sony. http://www.webhallen.com/prod.php?id=73591&ref=Prisjakt Eller är det ett paket med högtalare och förstärkare separat (som också är lite dyrare, men låter bättre)? http://www.fynda.se/index.php3?prodid=3114 Berätta gärna mer så kan jag hjälpa dig bättre.
2019-09-05
Tack för tipsen! Helst vill jag ha ett komplett paket så att allt passar ihop utan krångel, men vet jag exakt vad jag ska köpa så går det väl att pussla lite. Jag vill ha med en dvdspelare som är relativt tystgående och som klarar hdmiuppskalning. Helst ska den också gå att göra regionsfri. Om Sonypaketet du tipsar om duger bra är jag riktigt intresserad av det, har nämligen inte så mycket att röra mig med, max 4-5000, helst lite mindre. De andra lådorna verkar ju riktigt feta och prisvärda, men jag skulle tippa på att de är lite för stora för min sambos smak och skär sig lite mot resten av vår inredning. Vad behöver man köpa till till dem?
2019-09-05
Ok, nu är jag ganska intresserad av sonypaketet du länkade här. Men jag kan tänka mig att lägga ut lite mer. Vad är det bästa jag kan få för en dryg tretusing?
uCj
2019-09-05
Har du varit in på minhembio och frågat där? Det känns som om du bör å fler förslag och säkert troligare erfarna rådgivare också :p
2019-09-05
Tack för tipset, ska prova det.
_lucifer_
2019-09-05
Kolla fynda.se, riktigt seriös butik med bra priser. Har själv betällt därifrån och dom är mycket trevliga och bra att ha o göra med. Kan tippsa om en vettig Yamaha reciever (Yamaha som är världsledande inom hemmabio för övrigt) och ett par Dynavoice 5.1 paket i valfri prisklass. Slänger du på en billig subwoofer för ca 1500,- på det så har du en kanonbra hemmabio för ca 5500,- När du sen hör hur bra det låter så vill man bara ha bättre och bättre grejer, till slutsneglar man på högtalarae som ligger en bra bit över 100.000,- och önskar att man var född i en rik familj! ;)
_lucifer_
2019-09-05
Det gick inget vidare med stavningen idag... :P
2019-09-05
Tack för tipsen, men det blev Sonypaketet. Längtar tills det kommer, jag har nyss fått hem nya teven :D
zazken
2019-09-05
Hur låter prylarna? Är du nöjd?
Nästa sida »

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »