Kom ihåg mig
Glömt lösenord Logga in
Ange din e-postadress så skickas du en länk där du kan återställa ditt lösenord...
Inloggning Skicka

ForumtrådHemmabiopaket

« Gå tillbaka till trådöversikten

wst
2019-09-05
Hej! Är ute efter att köpa ett hemmabiopaket men känner att jag har för dålig koll så tänkte be er om hjälp. Vad är det bästa man kan få för prissummor säg någonstans mellan 5-6000 kr? Har tillgång till affärer som jag vet och kommer på i Umeå: ONOFF, Elkejdan, Euronics, Expert. Tacksam för alla tips jag får (:
thnee
2019-09-05
Låter helt jävla sanslöst dyrt för några högtalare, varför vill du betala så mycket?
wst
2019-09-05
Det är vad jag högst vill betala kanske ska tilläggas (:
Atreu
2019-09-05
Beror väl lite på hur audiofil man är, [i]en[/i] bra högtalare kan ju kosta mer än 6000...
Magnus
2019-09-05
För den summan får man ju inget super-system, men kan tänka mig att du hittar några som funkar OK. Sedan beror det på om de får se ut hur som helst, eller om det måste vara snyggt också. :-) Till vardagsrummet har jag köpt [url]Sony DAV-IS10|http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=224467[/url]. Sjukt litet och diskret men med bra ljud (för den pengen).
wst
2019-09-05
Visst skulle jag kunna lägga mer, men tror nog det finns hyfsade paket runt den siffran (: Är ute mest efter ett med höga högtalare och ett 5:1.
Barneyk
2019-09-05
www.fyndborsen.se har bra grejer till bra priser faktiskt, deras XTZ serie är väldigt prisvärd. Men det kanske blir lite mer...
thnee
2019-09-05
Ja jag såg [i]en[/i] bra högtalare en gång som kostade 75000, och jag har hört att man kan köpa hus i hollywood för femti miljoner också.
thnee
2019-09-05
För övrigt tycker jag du ska köpa stereohögtalare istället för hemmabio, more bang for the buck, och vem bryr sig om att höra några skott från sidan ibland.
Atreu
2019-09-05
Du kan säkert få tillverkat specialdesignade diamatbeströdda högtalare för flera miljoner men det är inte det som är grejen. För 6000 kan du hitta högtalare som hörbart är bättre än några högtalare du kan hitta för 3000. Snackar vi för hemma bruk kan du nog gå upp till ca 15-20 000 och få hörbart bättre grejer om du har ett bra öra och vet vad du ska lyssna efter men över sådana summor betalar du nog bara för fluff. Det handlar alltså till en viss gräns om hur mycket ljudbög du är men efter det är det nog mest att kasta pengarna i sjön eller köpa guldkablar som vissa fån gör...
Atreu
2019-09-05
Det håller jag med om, skulle också satsa på ett par bra stereohögtalare och en bra förstärkare. Då kan man ju lyssna på musik med ett bra ljud också.
Gautatyr
2019-09-05
På NetOnNet har de förstärkaren Sony STR-DG520 med 2 olika 5.1 högtalarpaket. 3790:- för förstärkaren + kompakthögtalare (Köpte den själv för ett tag sedan, riktigt bra ljud för pengarna!). 4290:- för förstärkaren + lite större högtalare.
Dr.Kosmos
2019-09-05
Vilket man självklart kan med 5.1 också...
Atreu
2019-09-05
ok...
Dr.Kosmos
2019-09-05
hmm... Nackdelen med de stora kedjorna är att man "nästan" aldrig kan lyssna på systemen innan man inhandlar. Även hurdan förstärkaren blir, Förmodligen en digital tillsammans med paketet vilket begränsar mycket till vidareutveckling om det är något att tänka på. Fast för den summan du anger kan du inte få mycket mer, kan få ett ok system som högst troligt når upp till dina krav av film. Då har jag några frågor till dig... Golvare eller inte Ljud - design Musik - Film Så ska jag nog kunna hjälpa dig bättre. =)
wst
2019-09-05
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=171249 Blev den för 2800 kronor, helt klart nöjd.

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »