Kom ihåg mig
Glömt lösenord Logga in
Ange din e-postadress så skickas du en länk där du kan återställa ditt lösenord...
Inloggning Skicka

Forumtrådhjälp med hemmabiosystem/ljud

« Gå tillbaka till trådöversikten

arvidsollenby
2019-09-05
Hej, jag är en total nybörjare på hemmabio/förstärkare/ljud m.m. och undrar om någon kan hjälpa mig med några frågor. min set up ser ut såhär. samsung hdtv med ett par år på nacken. * digitalbox * blu-ray-spelare reg a * blu-ray-spelare reg b * raspbery pi som kör xbmc är ingen audiofil och har kört på tvns ljud i de 5 år jag ägt tvn hittills och främsta anledningen till att jag funderar på att skaffa något system är att raspberry pin skall få lite hjälp med avkodningen av DD/dts-ljud och att en av tvns hdmi-kontakter slutat funka, så jag måste köra med en halvkass hdmi-switch bakom tvn. att jag sen får bättre ljud är ju givetvis ett plus. om jag köper detta system: http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/hifi-komponenter/paket-hgtalare--receiver/2_1-system kan jag då dundra in hdmi-kablarna till alla mina apparater in i förstärkaren och därifrån dra en hdmi till tvn och det funkar fint att köra alla mina apparater och få avkodat ljud och bild på tvn? det här systemet: http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/hembio/med-blu-ray/21-system/pioneer-mcs-fs131/191098.7017/ är det här en inbyggd förstärkare i blu-ray-spelaren eller hur funkar det. kan jag göra som ovan men minus reg b blu-ray spelaren då? annat att tänka på? andra bättre system i någorlunda samma prisklass ni kan rekommendera? känns som att 2.1 räcker fint för mig, främst för att jag inte vill ha fula sladdar kors över hela rummet...
Anonym_user_1
2019-09-05