ForumtrådHär har det hänt grejer..

« Gå tillbaka till trådöversikten

2019-09-18
Och för att sammanfatta det kort, vilket praktfiasko!

Lek med tanken att det som var kvar av ursprungliga Filmtipset fram till för några dagar sen var en näst intill utbrunnen brasa.
Mest aska men en liten vedklabbe brann det fortfarande i, den mer hängivna delen av besökarna som fortfarande inte övergett sidan helt.

Det ni gjort här kan i det närmaste jämföras med att ni pissat på resterna av brasan för att släcka elden (åtgärdat felen) och sen stampat lite på den där sista vedklabben för att va säker på att den slocknat (plockat bort alla funktioner som gjorde sidan unik) och nu sitter ni där med en ask med avbrutna tändstickor och ska försöka få fyr på brasan igen.

Lycka till!

Har varit med om en del sidor som bytt ägare men aldrig varit med om ett så katastrofalt misslyckande.
För det första skulle ni aldrig lagt upp den här sidan live, den skulle milt sagt behövt några rundor med en testgrupp. Det enda ni åstadkommer med det här är att få de sista kvarvarande eldsjälarna att ge upp för det här är en katastrof.
Vad tror ni helt ärligt att någon ska få ut av den här sidan som man inte kan från nån annan redan etablerad och fullt fungerande sida som Letterboxed eller Criticker när ni plockat bort allt som gjorde den unik?
Harpo
2019-09-18
En av de sämsta nylanseringarna någonsin. Det enda som är bättre än förra sajten är att ni (av nån anledning) tagit med snittbetyg på filmer men översiktligt är det en ren katastrof. Personsidorna, listor, färgkodning av betyg saknas så det brakar; att ta bort betyg går inte heller, och inte ens att lägga till filmer. Det måste ni ju själva inse att detta är en katastrof åt oss trogna användare. Ge oss tillbaka gamla filmtipset. Väldigt besviken!
Asmorod
2019-09-19
I tråd efter tråd poängterar Admin att funktionerna kommer tillbaka. Herre Gud, jävla dramaqueens.
2019-09-20
Haha, härlig ton rookie ;)
Läser du mitt inlägg igen så kanske du förstår vad det står men jag kan försöka förklara igen för dig.
En nylansering av en sida där man skalat bort varenda funktion som gjorde sidan unik och värd ett besök är vansinne.
Att det kommer fler funktioner senare är ett svagt besked när man redan gjort klart att de mest betydelsefulla funktionerna aldrig kommer tillbaka då de kräver för många arbetstimmar och för mycket hårdvaruresurser.
Det vettigaste hade varit och vänta tills de hade allt klart och gjort lanseringen då, inte släppa ut nån halvmesyr som får folk att ge upp hoppet. För det här lär betyda mindre trafik, och mindre trafik betyder mindre inkomster och mindre inkomster innebär att det här sidoprojektet (som det helt uppenbarligen är) får mindre resurser vilket betyder att det drar ut på tiden vilket betyder ännu mindre trafik osv.
Hade de menat allvar med att rädda sidan så hade de fixat db-problemen som gjorde sidan seg och sen börjat byggt på nya sidan och lanserat den när den var klar. Men nu var istället prio ett att skynda på och få upp reklamen och då blev det som det blev.
Om alla de gamla funktionerna någonsin kommer tillbaka igen, vilket jag starkt tvivlar på, så kommer det antagligen ha gått så lång tid så ingen orkar besvära sig med att byta tillbaka igen och de som är kvar genererar för lite trafik för att göra den lönsam.
zappe
2019-09-20
Varför skulle någon ge upp hoppet precis när de lanserat sidan?!

Om man skulle ge upp hoppet var det under de många år när allt förföll.
Nu är det ju på väg på rätt håll...

"Hade de menat allvar med att rädda sidan så hade de fixat db-problemen som gjorde sidan seg och sen börjat byggt på nya sidan och lanserat den när den var klar."

Har du access till databasen för att se de problem som funnits?
Eller konspirationsteoriar du bara?
Horibe
2019-09-20
Styr upp denna sida nu. Det här är ju värre än det var innan. Kattpiss är det!
2019-09-21
@zappe
Det är väl upp till var och en men med tanke på hur nya ägarna uttryckt sig så är det inte så konstigt eftersom de ju sen starten gjort väldigt klart att det som en gång gjorde den här sidan unik är alldeles för kostsamt för dem att återskapa. Och det man prioriterat vid nylanseringen visar ju bara hur lite koll de har på vad den här sidan handlar om.

Det var problem med databasen som gavs som anledning till att den var seg och de astronomiska mängder tid och kostnader som ägarna uppgav som lösning avfärdades ganska hårt av personer med insyn.

Du får kalla det konspirationsteori eller fårpung, jag lägger bara ihop det som skrivits om övertagandet sen det blev aktuellt och baserar min åsikt efter det.

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »