Forumtrådhej

« Gå tillbaka till trådöversikten

2019-09-18
fortsätter en något mer diminutiv existens efter att inte på något sätt ha lyckats komma åt mitt gamla konto. tyckte mest det var skönt först, men så kunde jag inte hålla mig ifrån att kolla forumet oinloggad och insåg att de flesta andra faktiskt fanns kvar. troligen blir min aktivitet väldigt oinriktad på film här under närmaste tiden (framtiden är ju oviss hur som helst) och poplåtsleken får ta en paus tills det blir ordning på forumet (om det blir det). kopierade all text i tråden någon gång i helgen men missade sennights sista inlägg med låttips. minns inte heller dessa. om du ser detta sennight får du gärna säga dem igen.
2019-09-19

jag tror att mina tips var:
  • mildred bailey - lazybones
  • aneka - little lady
  • hunters & collectors - throw your arms around me
  • azealia banks - 212 (du har säkert hört men, men kul för analysens skull)
2019-09-19
(det syns inte ovan men "söndagstråden" är en länk (även det ovan är en länk, jag gjorde nog något av misstag när jag inte såg någon indikation på att det var en länk))
2019-09-19
precis vad jag tänker angående kontot. sedan tynger ju ägodelar, även om det bara är betyg. gick in och kollade i söndagstråden nu, det såg ut som om ingen postat i den under nya filmtipsets tid.

tack! det var längesedan jag hörde 212, har aldrig direkt tänkt på låten fast känner ju igen den mycket väl. (hade omöjligt kunna placera den i tid.)
2019-09-19
vadå så mitt inlägg från 2019-09-15 syns inte?
2019-09-19
Jo, men jag har inte vant mig vid att datumet under rubriken är när tråden är startad och inte då senaste inlägget är postat.
2019-09-19
Kul att du hittat hit igen Andris! Tyvärr lyssnar jag bara på synthwave på jobbet just nu så jag har nog inga tips som passar dig. Pop hade rört om för mycket i skallen på mig.

2019-09-19
nej, tävlingen ligger nere, jag är bara här för lättsam ostrukturerad social interaktion och litegrand för blandade musiktips kanske som alltid. synthwave alltså? inget jag intresserat mig för, men ibland blir jag lite lockad av de här moderna genrerna. blev t ex mycket sugen på vaporwave efter att ha läst en inspirerande beskrivning av genren, men sedan måste jag ha glömt allt jag lyssnade på. popmusik har i alla fall fördelen att fastna.
Canomia
Hej andris!
hej canoomia!
2019-09-20
Helt ärligt är den där lätt förglömliga delen en del av poängen, behöver något som inte stjäl uppmärksamheten när jag jobbar, men som har lite tempo och energi. Får tipsa om en låt från en annan genre istället, från en numera nedplockad  tolvtimmars trancemix för studier:

2019-09-20
låter vettigt. Haydn och Mozart hör till de få jag använder som bakgrundsmusik, men även där har jag svårt att inte börja intressera mig för mycket. var detta trance? jag vet inte vad jag hade kallat det, känns som om det funnits liknande musik sedan 90-talet, men har tänkt mig trance som mer ösigt.
2019-09-21
Hmm inte kört med klassiskt på jobbet, det kanske man borde testa? & Nej jag tror inte Bendejo borde kallas trance, mannen med hängslen som gjorde tolvtimmarsmixen slängde nog med den som variation, det var lite den variationen som gjorde hans mix så grym. Han började med Aphex Twin t.ex.
2019-09-26
Läste precis ett så fint ord som jag inte hört tidigare: solgladningen (=solnedgången).
(forumstruktur hör väl inte hit längre)
monsterpop
2019-09-27
aldrig gjorde jeg bonden godt
heller jeg agter at gøre
tag ham i hans gul’ kalot
smæk ham på hans øre.
 sådan skal han ha’
sådan skal han få,
jeg skal lær’ ham at pløje og så.
/:smæk ham på hans øre. :/

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »