ForumtrådInget API?

« Gå tillbaka till trådöversikten

Snah
2019-10-20
Är tanken att det aldrig kommer att komma ett API för nya FT? Saknar tillägg som detta oerhört mycket: https://github.com/tomten/filmtipset-chrome-extension
InzZzomnia
2019-10-24
Innebär väl i stort sett enbart kostnader så lär inte hända.
Det där scriptet fixade så man såg det förväntade betyget på IMDb-länkar väl eller kommer jag ihåg fel? Det har ju liksom spelat ut sin roll eftersom den funktionen är bortbantad och inte kommer tillbaka.
Fladvad
2019-10-24
DET är en stor skam. Både API:et och förväntade betyg på filmer/tv-serier du inte sätt, var ju hela poängen med Filmtipset.
KyLLo
2019-10-24
Tillägget funkade inte som det skulle den sista tiden på gamla sajten. Och många filmsidor verkar med tiden ha avskaffat sina IMDb-länkar.
Snah
2019-10-25
Det funkade inte som det skulle för att det var si och så med FT:s funktion även då. För mig och andra som använde tillägget på vissa sajter var det guld värt. Men det var bara ett exempel. Att det inte längre finns ett API omöjliggör ju inte bara ett sånt tillägg, utan även exempelvis mobilappar.
InzZzomnia
2019-10-25
Jo och det är det jag menar med enbart kostnader. En mobilapp som Adhype själva inte kontrollerar och kan lusa ner med massa reklam innebär bara en kostnad i trafik mot deras server så ett API kommer därför aldrig se dagsljus. Inte ett som är gratis för användaren iaf.

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »