ForumtrådLetterboxd - bättre sökfunktion i pro?

« Gå tillbaka till trådöversikten

daniel77
2019-11-06
Nu börjar det ju bli dags att sammanfatta decenniet i massor av listor. Filmtipsets avancerade sökfunktion var lysande där - innan haveriet - med möjlighet att söka på år, sedda och betyg.

Nu hänger jag mest på Letterboxd, men saknar verkligen en liknande sökfunktion. Eller finns det och jag inte får till det? Är det någon som har testat Pro och kollat sökfunktionen där? De gör reklam för utökad statistik, men det ser mest ut att vara för alla filmer man sett det aktuella året och det är inte riktigt det jag är ute efter.
Dammråtta
2019-11-06
Sökfunktionen är nog densamma.

Funkar det inte att bara klicka på "Films" längst upp, välja rätt år och sen sortera efter "Your rating"? Kanske till och med klicka i "Fade watched films" för ännu tydligare överblick?
KyLLo
2019-11-06
Jag har visserligen inte varit betalande medlem där, men som jag uppfattat det får man fler urvalsalternativ som betalande och inte en bättre sökfunktion. Letterboxd verkar ha satsat på urvalsfunktioner istället för en avancerad sökmotor. För att göra urval bland sedda filmer går man till "Films" eller "Diary" på sitt konto och gör urval på exempelvis vilket årtionde filmen är från (decade) eller vilket år man har sett en film (year). För att göra listor på filmer som man inte har sett är kanske det enklaste att leta upp någon annans lista och sedan göra önskade urval i den. För att kunna kopiera/klona någons lista behöver man dock vara betalande medlem. Man kan även tagga filmer med nyckelord för att snabbt kunna få upp filmerna.

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »