ForumtrådSeparera/dela på sidor för skådespelare och regissörer med samma namn?

« Gå tillbaka till trådöversikten

OAForsman
2019-11-08
När man tittar på t.ex. David Lynch's "medverkat till följande filmer"-sida, så finns filmen Cold Hard Cash (2007) med i listan. Går man in på filmen ser man att det är David Lynch (XIV) som medverkar, som verkar vara en annan David Lynch än allas vår favorit.

Jag har upplevt samma sak på bl.a. David Simons sida, där en film med en annan person, "David Simonds", också är länkad.

När jag klickade runt häromdagen noterade jag även en skådespelare född runt mitten av 1900-talet, som också hade medverkat i flera filmer mellan 1910-1930. Tyvärr minns jag inte vem det var just nu.

I alla fall.

Den nya sidan verkar ha slagit samman sidor för regissörer och skådespelare med samma namn. Är det något som är planerat att åtgärdas? Har inte sett det nämnas någon annan stans i forumet - om det är på tapeten är det bara att slänga tråden.
OAForsman
2019-11-08
Hittade det tredje exemplet jag sökte efter; Ed Harris.

Det märkliga här är att den länkar till skådespelare som bara delar samma efternamn, men har andra förnamn som innehåller Ed. T.ex. WilfrED Harris, MildrED Harris etc.
ulpe01
2019-11-08
Vi hittade samma problem med Ang Lee för ett par veckor sedan och jag startade en tråd om det som jag inte tror att admin svarat på än. Han kopplades till Blackhat via nån skådis vars namn innehöll ang lee. Det finns visst en fransk skådespelerska vid namn Dani som har exremt många filmer kopplade till sig här på sidan eftersom hennes namn ingår i alla Daniel, Danielle, osv...
zonk
2019-11-08
Det här är ju riktigt sumpigt och borde styras upp! Borde väl inte vara svårare än att kräva exakt matchning istället för ungefärlig?

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »