ForumtrådIngen fortsättning på 10-talet

« Gå tillbaka till trådöversikten

Fredzon_M
2019-11-27
Det blev paus i det gamla lek & rösta-forumets genomgång av 10-talet i och med nylanseringen av sajten och forumet. Jag lovade att återkomma för besked om den återupptas. Som det ser ut nu, med obefintlig forumaktivitet och noll pepp inför forumet och nya filmtipset känns det inte särskilt inspirerande att återuppta tävlingen/leken/omröstningen. Eftersom deltagandet var ganska begränsat som det var känns det inte heller som någon större idé att fortsätta någon annanstans.

Jag vill passa på att tacka alla som deltog i omgångarna för åren 2010-2016 och framför allt tack till den kärngrupp av deltagare som kompade filmer och kommenterade. Och tack för alla bra tips på film jag annars inte skulle sett.

Hade ju gärna sett en ansats till sammanfattning och diskussion kring filmen på 10-talet men det känns döfött att ta det här?

Om någon vet vart man kan hitta ett bra och aktivt filmforum tar jag gärna emot tips på det.
Lillaprinsen
2019-12-02
Såg detta nu. Ja, synd att tävlingen inte gick i mål, men det ska medges att det var ganska skönt att få paus från leken. Jag vet inte hur många filmer från perioden 2010-2016 som jag till sist såg men många... Det var visserligen roligt också, jag såg många filmer jag kanske inte sett annars och också många filmer jag inte kommit fram till förrän jag nu fick tillfälle.

Mina främsta upptäckter var på rak arm Eugène Green och Matías Piñeiro. De bästa filmerna jag såg för tävlingen var:
Happy Hour
Winter Vacation
Jean Gentil
Black Coal, Thin Ice
Li'l Quinquin

Tack Fredzon för arrangemang!
lucius
2019-12-04
Tack Fredzon. Jag förstår precis. Hade så hoppats att den nya sajten skulle ha en fungerande forumdel så att denna typen av tävlingar som berikat mitt filmintresse så mycket. Men inaktiviteten på forumet talar sitt tydliga språk om dysfunktionaliteten.

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »