Kom ihåg mig
Glömt lösenord Logga in
Ange din e-postadress så skickas du en länk där du kan återställa ditt lösenord...
Inloggning Skicka

ForumtrådHjälp att hitta film/filmer där huvudkaraktären...

« Gå tillbaka till trådöversikten

Roswall
2020-01-20
...vet om att den kommer överleva. Och på grund av detta går igenom svårigheter, utmaningar eller lidande. För hen vet att hen ej kan dö. Kanske via någons slags profetia eller liknande. Är säker på att det finns många, men kommet inte på någon själv.
Honos
2020-01-20
Menar du filmer om Jesus? Det finns rätt många, men du kan ju prova "Kristi sista frestelse" av Martin Scorsese från 1988. Eller varför inte fransk-kanadensiska "Jesus från Montreal" av Denys Arcand från 1989?
Roswall
2020-01-21
Tack! Det var dock inte Jesusfilmer jag tänkte på. Narnia är ju en sådan parallell också. Men jag letar mer efter andra typer av filmer, känns som om det skulle kunna vara Fantasy. Kanske Harry Potter eller något sci-fi-aktigt...

Roswall
2020-01-21
Det kan också vara en berättelse där karaktären vet att den kommer dö senare, eller på en annan plats, men inte här och nu.
Honos
2020-01-21
Fantasy eller sci-fi? Vad sägs om Highlander (1986) eller Zardoz (1974)? Den vanligaste typen av odödlighet på film är annars troligen vampyrism och då snackar vi så klart om skräck. Den källan lär vara helt outtömlig.
Inian
2021-04-13
Vet eller tror är olika saker, men denna torde räknas med och är väldans bra. https://www.filmtipset.se/film/utan-fruktan

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »