ForumtrådDokumentär jag sett på SVT-play (hjälp mig hitta den)

« Gå tillbaka till trådöversikten

assguitar97
2020-01-29
Jag såg för många år sedan en dokumentär på SVT-play som utspelade sig någonstans runt Belgien/Nederländerna(?) om två farbröder som bodde tillsammans i skogen. De pratade om livet och döden och blev fulla, jag minns filmen som deppig och lite fin. Skulle hemskt gärna se om den om det går.
SvenMelander
2020-01-29
KyLLo
2020-02-06
Var den svenskproducerad? Öppet arkiv är inget komplett SVT-arkiv. De har bara tillstånd att publicera filmer som visats fram till sommaren 2005 och som SVT har producerat, alltså inte nyare än så eller inköpta. Samproduktioner brukar också vara knepiga när det kommer till rättigheter där. Dessutom kan bara ett begränsat antal publiceras åt gången. Rättigheterna för SVT Play är annorlunda. Där publiceras nästan allt som visas på SVT, men oftast under en mycket begränsad tid.
assguitar97
2020-04-30
Tror inte filmen var svenskproducerad, Men europeisk var den, skogarna i filmen påminde mer om de i centraleuropa. Titeln var något halvdeppigt också har jag för mig.
Cinabe
2020-11-22
Kanske The Ardennes?
Khimaira
2020-11-24
Det är absolut inte den belgiska kriminalfilmen Ardennerna (D'Ardennen) från 2015, kan jag säga som har sett den.

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »