ForumtrådFilmer där uppföljaren är bättre

« Gå tillbaka till trådöversikten

2020-03-29
Finns det?
2020-03-30
Det vete tusan. Aliens är ju en riktigt juste rulle t.ex. men vete fasen om inte Alien är bättre.
2020-03-31
Njo alien2 och terminator2 höll ju hög klass åtminstonde. På tal om alien så har jag skakat hand med  Bishop (Lance Henriksen).
2020-04-03
Coolt! Såg han lika iskall ut som vanligt?

Kom förresten på en uppföljare som är bättre  - Mad Max: Fury Road. Bäst hittills bland Mad Max-rullarna om du frågar mig!
2020-04-06
Han är ju gammal nu (79 i år) but still going strong ;) Han var ju aktuell för huvudrollen i första Terminator men det blev Arnold.
2020-04-24
79 bast! Jösses.

Känns omöjligt att byta ut Arnie. Gillade att han övertygade James Cameron genom sin pitch för hur han skulle spela The Terminator.
aoana
2020-04-24
Jag vill minnas X-Men2 som bättre än ettan. En film som var mer episk än den första vilket funkar bra när det handlar om superhjältar.
LaszloKovacs
2020-04-25
Eviga frågan Gudfadern 1 eller 2? Tycke och smak egentligen. Antingen vrålsnygg Pacino som knallar omkring i sicilianskt solgass med  grässtrå i munnen - Eller bistra herrar i mörka kostymer som ingår långa förhandlingar bakom stängda dörrar, nedfällda  persienner och högt uppskruvade tv-apparater som bakgrundsbrus.
karlmats
2020-04-30
Deathstalker 2 är otroligt mycket bättre än Deathstalker 1.
Toy Story 3 är min favorit i serien.
Before Sunset lyckades på nåt sätt vara ännu bättre än Before Sunrise.

Mad Max: Fury Road, Terminator och Aliens är redan nämnda men jag tycker nog också att de slår sina föregångare.
2020-04-30
Jag får nog ändå säga att Jurassic Park 2 var bättre än första filmen och möjligen även att Jurassic Park 3 var bättre än första.

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »