ForumtrådNågon som vet vilken film det är?

« Gå tillbaka till trådöversikten

Zeds2003
2020-06-02
Jag tror jag skrev här på sidan för massa årsen, men har fortfarande inte hittat en film som jag såg som liten. Den har inte försvunnit från min skalle och jag vill så gärna se den här filmen igen (eller i alla fall veta vilken det är) för det här har jagat mig i många år nu.

Jag var antagligen för liten för den här filmen när jag såg den, men jag minns att filmen handlar om en familj på mamma + pappa + dotter. Dom bor i ett finare område där flickan har fått en talande fin docka (utifrån det här kanske filmen kan vara från slutet av 80- eller början av 90-talet eventuellt). Mor och dotter åker iväg, stannar till vid en bensinstation (tror dom ska tanka, eller om dom ska ha någon form av koll på bilen - kan hända att något strulade) där mannen på stationen rycker ur något ur motorhuven vilket gör att dom inte kan åka därifrån. Han erbjuder dom att åka hem till honom då han inte bor så långt därifrån.

Dom åker dit och direkt när dom kommer in där blir dom tillfångatagna. Mamman blir inlåst i ett rum och dottern hamnar hos mannens dotter som direkt beslagtar dockan. Under tiden som dom är borta börjar folk i området misstänka att mannen till mamman har mördat henne + dottern. Jag vill minnas att han tappar en tallrik i golvet, skär sig på någon del där varpå en granne ser att han har en blodig hand (må hända att hon ringer polisen också, men inget jag minns).

Efter det här är minnet mest scener som jag minns:
- Mamman lyckas ta sig ut genom att dra bort gångjärnen i dörren med naglarna (vill även minnas att hon blir av med någon nagel helt och hållet) och när hon kommer ut i huset möter hon upp mannen från mackens fru som klipper håret på henne i ett badkar där dom sitter och pratar.
- Flickan lyckas rymma ifrån huset och tillkallar polis. När en av poliserna kommer dit har den onda mannens dotter ett rep/kedja som hamnar över polisens hals där mannen sedan skär upp halsen på polisen.
- I typ slutscenen står den onda mannen + mamman i rummet hon varit i. Där står en barnsäng, hela huset är i lågor och man ser ett spädbarn (i skuggan från elden) som ligger i sängen. Mannen tar en kudde för att kväva barnet och i samma veva skjuter mamman ut mannen genom fönstret med ett hagelgevär (hur den kom dit har jag ingen aning om, men må hända att mannen hade med sig den).

Sista scenen minns jag dock som att familjen återförenas och flickan till den onda mannen (som förövrigt är runt 12-15 år) sitter vid/på en brunn som står på deras tomt och det sista man får se är att hon slänger ner dockan. Vill även minnas att sista repliken är "mommy".

Tidigare har jag fått förslag på att det kan vara Motorsågsmassakern 3, men jag har kollat upp den här filmen och det är inte den.
Hade varit guld om någon har sett den här filmen och kan säga vilken det är. Jag misstänker att det är någon b-skräck eller b-thriller. Men jag vill så gärna veta vilken film det är.

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »