ForumtrådNetflix HBO, finns det någon lista?

« Gå tillbaka till trådöversikten

mistadarling
2020-06-15
Vore schysst att kunna hitta filmtips som finns på Netflix/HBO samlat. Finns det nåt sätt?
KyLLo
2020-06-16
På Filmtipset är det i så fall användarskapade listor. Jag ser att du redan har några. En nackdel är att det inte finns någon sökmotor för att hitta användarlistor, utan då får man surfa runt via användarsidor och leta. En annan nackdel är att många listor som var kompletta eller som innehåller filmtips är inaktuella eftersom streamingtjänsterna förändrar utbudet med jämna mellanrum.

Men det finns även tjänster där man kan söka bland utbudet på olika streamingsajter och göra olika urval. Vodeville är en sådan. Jag tycker att det är ett bra komplement. Den uppdateras hela tiden med filmer, men man får räkna med att det förekommer vissa felaktiga uppgifter även där.
jack_jack_jack
2020-07-14
På den här hemsidan kan man sortera efter imdb-betyg och andra avancerade sökningar på svenska Netflix: https://www.flixwatch.co/country/sweden/
InzZzomnia
2020-12-03
Ingen koppling till dina betyg här men https://www.justwatch.com/ är lätt det bästa sättet för att få koll på var du kan se vad.
KyLLo
2021-04-17
Vad gäller Just Watch är det webbplatsen man ska använda. Mobilappen har lika dåliga urvalsmöjligheter som filmtjänsterna.
Jordan89
2021-04-23
tack så mycket KyLLo :))

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »