Kom ihåg mig
Glömt lösenord Logga in
Ange din e-postadress så skickas du en länk där du kan återställa ditt lösenord...
Inloggning Skicka

ForumtrådHur roligt är namnet?

« Gå tillbaka till trådöversikten

Khimaira
2020-06-23
Nyzeeländske regissören Toa Fraser hade år 2006 den goda smaken att regissera en film med titeln No. 2. 
Någon mer än jag som finner detta en smula roande? Finns det fler exempel, gärna från filmvärlden, så dela gärna med er!

zonk
2020-06-23
Fantastiskt, det där var i en nivå för sig. Honda Fitta släng dig i väggen.
Khimaira
2020-06-23
Honda Fitta ja, bilmodellen som inte gick att lansera under det namnet i Sverige. Fitta är (också) ett ord på italienska som kan betyda "håll, häftig smärta; mängd, hop". Likaledes går inte det svenska begreppet "fika" att lansera i Italien, såsom det har gått att göra annorstädes, eftersom fica där betyder just "fitta", enligt samtliga mina italiensk-svenska lexika.
Khimaira
2020-06-24
I tillägg vill jag bara nämna att Toa Fraser inte är vilken obetydlig skit som helst, utan numera en ganska erfaren och flitigt anlitad regissör, inte minst av olika tv-serier. Hans senaste långfilm 6 Days har rönt visst uppseende i MÖP-kretsar för sin omsorg om detaljer. Så det är inte helt orimligt att anta att Toa Fraser snart kommer att vara ett namn på var mans läppar.
Khimaira
2020-07-03
Tyvärr upphör aldrig den strida strömmen av fåniga namn, ur svenskspråkig synvinkel, att skölja över oss likt en pandemi(?). Igår lanserade Marvel Comics sin senaste superskurk med det klatschiga namnet Knull...

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »