ForumtrådLångfilm barn födelsedags-puss snälla hjälp mig hitta den?

« Gå tillbaka till trådöversikten

HannahAurora
2020-10-06
Hej allesammans, jag söker ytterligare ett barnprogram och hoppas någon här kanske kan hjälpa mig.

Kortfattat, handlade det om om en kille som gav en tjej en puss på hennes födelsedagsfest. Och då var det hans present till henne.

Det här var inget riktig barnprogram, utan mer som en långfilm. Barnen var väl 7-11 år gissar jag, inre riktigt barn men heller inte tonåringar, mittemellan. Kanske barndokumentären, fast det var inte på svenska. Norska eller danska, nåt utav de, något nordiskt språk, väldigt likt svenska. Det kanske var svenska med nån särskild dialekt.

En kille träffar en tjej, och blir kär i henne. Minns ej om de blev kompisar eller om han var för blyg, men han försökte komma på en bra födelsedagspresent till hennes födelsedag. På hennes födelsedagsfest, gick han fram till henne och gav henne en puss, på munnen. Alla stannade upp, sen sa han grattis på födelsedagen och väntade på svar. Hon var förvånad, men sen log hon, och de andra gästerna applåderade och festen fortsatte. Vet inte om de blev ihop eller vad de gjorde sen. Men det är allt jag kommer ihåg, så om nån har en aning, säg gärna till. Kan redan nu säga att det inte va "Tsatsiki Morsan och Polisen", "Habib", "Bert", "Ebba och Didrik", "Den vita stenen" eller "Eva och Adam".

Tack på förhand!

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »