ForumtrådDet har gått ett och ett halvt år och denna sida

« Gå tillbaka till trådöversikten

Horibe
2021-02-05
Är lika usel fortfarande. Varför går ni inte tillbaka till hur det var innan?
zonk
2021-02-10
Ja det känns som det är ett tag sen det hände något senast.. tyvärr. I den här takten kommer grundläggande grejer som en vettig sök (rentav en avancerad), möjlighet att se sina skickade meddelanden, buggen där olika person blandas samman om namnen överlappar, och en massa sådant aldrig att bli åtgärdat. Filmtipset var buggigt innan, men funktionaliteten var fantastisk. Nya filmtipset kommer inte ens i närheten.
BarryHero
2021-02-12
Det hade varit trevligt om admin åtminstone kunde vara lite mer aktiv. Hur svårt är det att gå in och skriva ett inlägg i forumet lite då och då?
zappe
2021-02-14
Admin har inte varit inloggade på 3 månader.
Förmodligen lägger ägaren mer tid på sina andra 7 bolag han är involverad i.
Såg att de köpt Hamsterpaj också.
Sangraal
2021-03-02
Ja, det här börjar likna ett skämt. Respektlöst, minst sagt, med tanke på hur mycket vi användare hjälpt till att bygga denna sajt. Men ägarna bedriver väl förstås inte någon välgörenhet, så mycket fattar jag...

Har börjat vänja mig med Letterboxd, som faktiskt är riktigt bra även om den saknar flera funktioner som tidigare fanns på Filmtipset, och dessutom har jag min egen filmdatabas som jag kör lokalt.

Nu är det tack och hej till Filmtipset för min del (inser att Filmtipset sa tack och hej till mig för länge sen)!
TinderQ
2021-03-05
Ja man får verkligen känslan att filmtipset lever en döende tillvaro nu. Saknar verkligen den avancerade söken, söka listor, se när man satt betyg på en films sida osv osv. Har sneglat på Letterboxd under längre tid men där finns inte allt heller och tycker det är lite trevligt med en svensk sida. Men misstänker att det inte kommer dröja mycket längre till innan jag flyttar över mina betyg och efter det kommer jag nog inte tillbaka hit igen. Vilket jag tycker är väldigt synd då sidan har betytt mycket för mig fram till nyss.
InzZzomnia
2021-03-12
Rixn
2021-03-16
Nya Filmtipset har fått mig att bry mig mindre om att betygsätta en film jag sett. Det är illavarslande. Jag VILL ju ha koll på de filmer jag sett, men med den release de hade för 1-2 år sedan har ju inte uppdaterats alls för att tillgodose de önskemål som ligger på sajten. Just att vi inte ser något arbete ppå utvecklingen gör att man börjar tappa sugen. Hade man sett lite gamla funktioner som hade återskapats lite då och då så hade man varit nöjd och stannat kvar, men som det är nu så börjar man på allvar att snegla på andra lösningar. Dålligt.
BarryHero
2021-03-17
Admin har nu inte varit inloggad på över 4 månader. Detta känns inte bra.
zonk
2021-03-23
Ja, det ser mörkt ut just nu. Trist, för gamla filmtipset hade en helt fantastisk funktionalitet vad gäller sök, sortering, m.m.
skitbad
2021-03-26
Fick upp något typ av hopp när de började införa statistik igen för XX antal månader sedan, statistiken var dock som ett dåligt skämt och efter det har inget hänt. Bara inse att den här sidan har gått i graven...nu ska man bara orka börja gå igenom betygen och börja använda en ny sida. RIP FT
2021-04-22
Det ser mörkt ut. Bara att det t ex finns en "Owen Wilson" och en "Owen Wilson (röst)" listade som olika personer gör ju att man blir lite trött.

2021-04-22
Röstskådespelarna har ju alltid varit fristående på Filmtipset. Skillnaden är väl att det var sammanlänkat på gamla Filmtipset, så att det gick lätt att klicka sig mellan en persons olika sidor.
Fille76
2021-04-24
Har även filmdatabasen blivit gammal? Söker på Yes Day och hittar film, testar med Ja-dagen, samma sak. Något jag missat?
2021-04-24
Förstår inte vad du menar, KyLLo. Det fanns bara en Owen Wilson och på hans sida fanns alla hans filmer som skådis listade oavsett om det var en animerad film där han gjorde en röst.
2021-04-24
Juanito: Om du får den här länken att fungera så ser du hur hans skådespelarsida såg ut och att det under filmerna fanns två länkar som hette "Owen Wilson (Manus)" och "Owen Wilson (röst)". Webbadresserna till skådespelarsidan och röstskådespelarsidan på gamla Filmtipset var: http://www.filmtipset.se/person/owen-wilson-skadespelare.html respektive http://www.filmtipset.se/person/owen-wilson-(rost)-skadespelare.html .
2021-04-24
Fille76: Ja-dagen är inlagd, men verkar inte vara verifierad ännu. Overifierade filmer är inte sökbara annat än för verifierare.
2021-04-26
KyLLo: Några länkar funkar inte men jag tar dig på dina ord. :)
2021-04-26
Juanito: Sidorna från gamla Filmtipset finns ju inte kvar på webben, utan det är bara en del arkiverade. Därför är inte allt klickbart nu. Det är bara för din skull, så att du inte blir trött helt i onödan. :-) Å andra sidan kanske du hittar något bättre att vara trött på. :-P
Fille76
2021-04-29
KyLLo, tack!
2021-07-19
För att kunna hitta overifierade filmer måste man antingen kontakta en verifierare (säkrast för att undgå eventuella dubbletter), gå via en medlem som har tyckt till om den eller gissa sig till adressen. Om ni lämnar betyg på en overifierad film, se då alltid till att ha en säkerhetskopia. När filmer raderas sker det utan förvarning och då försvinner sådant spårlöst.
Nästa sida »

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »