ForumtrådFörhandsvisning av affisch?

« Gå tillbaka till trådöversikten

2021-03-12
En fråga, innan sidan gjordes om, visst gick det att se en films omslag/affisch innan man klickade in sig på den filmens sida, genom att hålla musen över titeln? Isåfall så tycker jag att det var en ganska bra grej som jag faktiskt kan sakna lite.

Nu vill inte jag vara en jobbig och osympatisk person som letar fel på precis allt och alla men jag tycker att om det var ni som hade det, att den funktionen var en väldigt bra sådan som borde komma tillbaka! :)
2021-03-13
Ja, även filminformation i en svävande ruta. De var de gamla ägarna (grundarna) som skapade funktionen. Det var en användbar funktion som sparade mycket tid.
2021-03-15
Ja allt det där var toppen en gång i tiden! och en funktion som jag saknar på Letterboxd också; när man är i flödesläge och inte orkar klicka sig in på varenda länk.
2021-03-17
Finns det ingen möjlighet att återställa den funktionen?
2021-03-18
Jag tror tyvärr inte engagemanget från ägaren finns till att återställa Filmtipset som det var förr. Så gott som all funktionalitet raserades i och med
ombyggnaden och jag har aldrig sett tillstymmelse till förståelse för vad filmtipset var och stod för från den nye ägaren.
Filmtipset räddades från nedläggning uteslutande på ekonomiska kalkyler om att sälja annonsplats, och att det nog inte fallit så väl ut angående FT.
Men Adhype AB hade ett betydligt starkare 2020 än året före så något bra gör de ju, tror bara inte att filmtipset bidrar speciellt mycket på plussidan.

2021-03-19
Så sidan kan lika gärna läggas ner vilken dag som helst?
zonk
2021-03-23
Filmtipset hängde löst ganska länge innan Adhype tog över. Nya sidan ska väl vara betydligt mer rimlig att drifta. Huruvida den gör några större vinster åt Adhype är en annan fråga.
2021-03-23
Jag kan nada om annonsförsäljning på nätet men antar att priset är kopplat till besökstrafik till sajten och klick på annonser.
Vet inte storleken på besökstrafiken men rankingen på alexa.com är radikalt mycket sämre än vad den har varit, dels från glansdagarna , men även vid en jämförelse efter att Adhype tog över. Filmtipset kajkar numera runt omkring miljonte plats över mest besökta sajterna.
Var #100K för 10 år sen och och 3-400K för 2 år sen. Borde inte va positivt iaf och eftersom det redan på den gamla goda tiden sågs som otillräckliga ( om jag nu minns rätt..?) intäkter är jag inte överdrivet optimistisk för FT´s framtid.
Filmtipset hade behövt eldsjälar som driver det, med fokus på innehåll. Nu känns det mer som att grejen är att pressa ur de sista blodsdropparna.
2021-03-25
"Återställa" tycker jag är fel ordval. Snarare handlar det väl om att återskapa, alltså bygga upp funktionerna på nytt från grunden i så fall.
2021-09-25
Problemen med medlemstapp och minskad besöksfrekvens började tidigare än 2019. Kanske när buggarna började dyka upp. Filmtipset skulle inte ha en uppåtgående trend med de gamla ägarna heller. Allt handlar om att locka besökare och värva nya medlemmar. För de gamla medlemmarna försvinner naturligt med tiden. För att de vill fokusera på jobb, utbildning, familj etc. Försvinner några är det också troligt att många vänner också gör det. Och för att kunna värva nya måste man kunna locka många som tittar på film, inte bara genuint filmintresserade, men samtidigt få filmintresserade att upptäcka Filmtipset och inte välja bort Filmtipset för andra filmsajter. Bland trogna och aktiva medlemmar på Filmtipset verkar det viktigaste vara funktionerna och att ägarna är aktiva. Men bland andra kan det vara något helt annat.
2021-09-26
Det bör kanske också tas upp att ett oväntat dödsfall gjorde att den personen som brydde sig om filmtipset och var mer engagerad kring att utveckla sidan försvann.

Dom kvarvarande nya ägarna hade inget sånt intresse.

Jag tittade på möjligheter att köpa sidan men tyckte deras villkor och pris inte kändes rimligt med tanke på att all gammal funktionalitet var borta vid det laget.
2021-09-26
Vi vet inte säkert orsaken, om det inte är någon på företaget som har bekräftat det, men företaget äger väldigt många webbplatser och har många uppdrag. Hade det varit en privatentusiast som var ensam ägare och gick bort skulle dock Filmtipset sannolikt också gå i graven. Så allt har sina för- och nackdelar. Driften har ändå fungerat bra sedan övertagandet. Var det före flytten, eller menar du att Filmtipset är till salu nu?
2021-09-26
Vilja, intresse och en engångssumma är inte tillräckligt för att driva och utveckla Filmtipset. Det krävs resurser (arbetskraft, pengar och tid) och programmeringskunskaper också.
2021-09-26
Personen som dog hade en del bekanta som har pratat om att han ville utveckla saker och så. Företaget i sig självt har inte sagt något om det så vitt jag vet utan jag har hört det via hans kontaktnät.

Det var hösten/vintern 2019 som jag pratade med dom om att antingen köpa hela sidan eller köpa in mig som delägare, jag vet hur mycket som krävs för att driva och utveckla en sida och hade jag inte haft fullt upp med lägenhetsköp, flytt och annat just då hade jag kanske tänkt annorlunda.
2021-09-27
Att det finns arbetsmoral inom företaget tycker jag inte att det råder någon tvekan om, även om just uppdatering och utveckling av Filmtipset knappast har varit prio det senaste året. Det är klart att om någon som har ansvar för något försvinner så förändras rutiner. Men det var väl flera år sedan nu och sedan dess har de ju byggt upp sajten från grunden, fört över all data, åtgärdat dubbletter och infört ett helt nytt AI-betyg, vilket ändå är ett jättejobb. De som vill ha kvar Filmtipset ska nog vara väldigt tacksamma. Det hade kunnat mycket väl kunnat vara nedlagt vid det här laget.

Så du menar att du egentligen är rätt person att driva och utveckla Filmtipset? Jag tror att det är ytterst svårt att hitta någon som är lämplig och intresserad. Är det någon som har rätt kompetens skaffar den sig nog hellre ett mer vanligt jobb. Dessutom blir det praktiskt taget omöjligt att kombinera med familj, semester och annat. Det är även långsiktigt och inte bara för stunden eller när det passar.
TinderQ
2021-09-27
*feltryck*

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »