ForumtrådVad heter skräckfilmen?

« Gå tillbaka till trådöversikten

gasoline
2021-03-13
Hej! Jag letar efter en skräckfilm som vi såg när vi var små, och det handlar om spöken/poltergeist. Det är INTE filmen Entity men liknar den.
Det handlar om en kvinna (med ljus långt hår) som bor tillsammans med sin man (har för mig att han hade mörkt hår och hade mustasch) hans mamma bor tillsammans med dem i ett hus där det börjar spöka. Bland annat så blir kvinnan utsatt i sängen där spöket rör på hennes lår och det blir som avtryck i låret.
Minns en scen tydligt där mannen sitter uppe och kollar på tv en kväll, ned för trappen kommer en ung kvinna (som är spöket) och dem börjar ha sex på golvet. Under samlaget byter hon ansiktskepnad flera gånger och han blir rädd, såklart.
Minns även ett tydligt slut och det är när dem tror att dom är säkra och har flyttat till ett annat hus: kvinnan i familjen är i tvättstugan och hör hennes svärmor ropa efter henne flera gånger, hon går till rösten för att fråga vad det är och det är ingen där.
Någon som har någon idé? Som sagt, det är INTE Entity.
Mvh Marcus
Khimaira
2021-03-14
Är det fråga om en s.k. "haunted house"-film så är det inte alls svårt att få fram långa listor på hundratals filmer från stumfilmsepoken ända fram till nutid som uppvisar likheter med handlingen du beskriver. Själv har jag inte sett just denna film och kan inte ge dig titeln. Men de hundratals likartade filmerna kan ju bli betydligt färre om man sovrar lite utifrån filmens ålder och produktionsland och så vidare. Mitt tips är att du söker bland italienska exploitationskräckfilmer från 80-talet, som ofta medvetet gjordes för att efterlikna mer kända amerikanska förebilder (t.ex. Entity).

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »