ForumtrådFilmer som liknar Tully

« Gå tillbaka till trådöversikten

Matkrig
2021-05-13
Först vill jag tacka filmtipset för att ha funnits så länge och att vi (min kille och jag) fortfarande har vårt konto kvar från 2005!

SVT bjöd på film med Charliz Theron i huvudrollen. Filmen hette Tully.

Filmen handlar om en stutkörd kvinna som är höggravid i början på filmen. Hon är även gift med en man som liknar mer en jättebäbis än en närvarande partner. Men hon älskar honom ändå och låter honom spela tv-spel med sina vänner medan hon  tar kvällarna med barnen och nattningarna.

Men hela tillvaron får sig en ordentlig skakning både positiv men med olyckliga konsekvenser när Therons karaktär får en nanny som tar hand om nattningarna och gör det möjligt för Theron att börja sova och ger henne självkänsla, det är min uppelevse i alla fall.

Den är så rolig denna film med maken som verkligen är som en jättebäbis men ändå kärleksfull och vill ändra på sig när det kommer fram att han låtit Therons karaktär dra ett tungt lass med hem och barn.

Tully är mystisk också, lite manipulativ kan man tycka eller genuint omtänksam.

Jsg efterlyser filmer som denna. Damn good film säger jag bara.

Mercu.
KyLLo
2021-05-13
Young Adult, kanske. Det är samma regissör och manusförfattare. Även den med Charlize Theron.
Matkrig
2021-05-21
Young adult ska ses.... Synd den inte finns på någon strömningstjänst som netflix eller HBO :/
KyLLo
2021-05-21
Ja, för tillfället verkar det vara som hyrfilm i så fall. Annars går den även på tv ibland.

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »