ForumtrådAlla filmer finns inte?

« Gå tillbaka till trådöversikten

Msmacke
2021-05-24
När jag gör sökning på vissa filmer så får jag inga träffar. Beror det på att alla filmer inte finns upplagda? Eller kan det vara så att filmen går under två olika titlar?
Powha
2021-05-24
Filmen är antagligen inte inlagd. Du kan själv lägga till filmer som inte finns i databasen ännu. https://www.filmtipset.se/lagg-till-film
2021-05-24
Eller så är den inlagd men inte verifierad. Det är bara verifierare som kan söka på overifierade filmer. I vissa fall kan det vara så att exempelvis den "svenska" titeln på en utländsk film inte är inlagd på filmsidan och då går det inte att söka på den titeln. Sökresultaten presenteras också utifrån nyaste först, så om filmen har en vanlig titel och är äldre kan det vara nästan omöjligt att hitta den i sökresultatet. Då är det bättre att söka på regissör eller en skådespelare. Sökfunktionen på Filmtipset är verkligen bristfällig för närvarande.
2021-07-14
Måste vara att filmen inte är verifierad. Nu har jag sett tre nya Netflix-filmer i rad de senaste dagarna. Inga av filmerna finns på Filmtipset. Vem är det som verifierar? Har hen tagit semester?
2021-07-14
fridenpaden: Om du väntar på filmer är det säkrast att kontakta en verifierare, för verifierarna får numera bara upp de senast inlagda filmerna. Klicka på "Information" i huvudmenyn så hittar du listan över verifierare. Admin och Redaktionen tror jag inte är aktiva för närvarande.
2021-07-14
Förstår...men kan det behövas fler verifierare? Det är många filmer som inte har  katalogposter.

2021-07-14
"För närvarande". Betyder det under semestern eller typ alltid? Senaste nyheten under "Aktuellt" är nylanseringen av sajten sept 2019,
2021-07-14
Admin och Redaktionen står med i verifierarlistan, men om de har bidragit praktiskt med verifieringen eller bara har rättigheterna vet jag inte. Det står på medlemssidan när personen var inloggad senast, så det är smart att kolla upp innan man kontaktar någon. Admin och Redaktionen har inte varit aktiva på sajten på många månader. Sedan gissar jag att det generellt är lägre aktivitet nu när det är semestertider och varmt i Sverige.
jack_jack_jack
2021-08-06
Har för närvarande 14 filmer under granskning, den äldsta la jag till 2019. Blev förvånad över att The Suicide Squad (2021) inte redan fanns tillagd, men ska man behöva vänta två år på att den ska verifieras? :P
2021-08-06
Välkommen till klubben. Jag har ett 50-tal overifierade långfilmer och ett 80-tal overifierade kortfilmer.
goeran
2021-08-06
KyLLo, om du har så många overifierade filmer; vore det inte en bra idé att du själv blir verifierare?

2021-08-07
goeran: Går ju inte ens utan admin. Inte så att jag lägger in väldigt många filmer, utan snarare att det samlats på hög under många år.
Juanito
2021-08-07
Summer of Soul finns inte i databasen. Nu har Filmtipset verkligen chanserat på riktigt. :(
Blink182
2021-08-08
Snälla. Måste ju funnits någon som lagt in nya Suicide Squad här på FT. Orkar inte lägga in den själv för att sen bli nekad flera veckor senare, då fem andra också lagt in den. Känns som att en sådan storfilm borde legat inne för längesen så man snabbt kan betygsätta när man sett den på bio efter releasen. Tack på förhand :)
2021-08-08
2021-08-11
Blink 182, bra tänkt, den var inlagd 8 gånger när jag godkände den igår. :)

Ni kan skicka PM till mig om det är någon storfilm som inte blivit godkänd!
NongFuansheng
Tappert, Barneyk!
Blink182
2021-08-25
Tack BarneyK!

Märkte nu att dokumentären Feels good man har blivit inlagd en andra gång så den finns i dubblett nu

NongFuansheng
2021-08-26
Respekt och stort tack till Barneyk. Väldigt mycket film som helt plötsligt har blivit godkänd. Kul att vissa fortfarande bryr sig om sidan.
2021-08-29
Jag fixade dubletten av Feels good man.

Och ja, sidan här är ju rätt kass jämfört med tidigare men fortfarande rätt bra och har potential så även om admin är helt frånvarande så var det lika bra att försöka hålla den vid liv iaf.

Översikten över overifierade filmer är rätt dålig, och så många inlagda filmer saknar IMDB länk, eller annan verifieringskälla, eller bild eller annan information att det är rätt mycket jobb att verifiera och komplettera med information.

Tyvärr finns bara alternativen "ta bort" eller "godkänna", en "komplettera med mer information" hade varit väldigt bra. Det finns för recensioner men inte för inlagda filmer.

Det känns så dumt att ta bort inlagda filmer för att det saknas ett par enkla detaljer, så jag lägger till det själv men det tar ju tid och energi.
Nästa sida »

Endast inloggade medlemmar kan diskutera i forumet. Bli medlem »