Alla kommentarer avÅgren

Drive2012-01-03
Storyn är en trea och lite mycket blod här o där, men foto, skådespel, stämning är femmor! För att inte tala om det bästa soundracket nånsin till en film som gör att det blir femma totalt ändå

Crazy, Stupid, Love.2011-10-08
Tidigare kommentarer till trots, detta är inte en fyra, jag lovar :) Vissa roliga stunder helt klart men det går fort utför på slutet med en peak vid såna där tal som alltid ska hållas inför massa människor som bara är så sjukt overkligt och fejk. Svag trea som saknas finess. Sevärd pga Steve Carell och Marisa Tomei eller om man är 15 år gammal, då funkar den också

92010-09-15
Vacker och stämningsfull som få, men själva berättandet lämnar ju en hel del att önska. Kändes inte som att man "kände" med karaktärerna alls.

Shutter Island2010-03-28
Femma på känslan man hade efteråt enbart! Sjukt bra, tänkt på den i ett par dagar nu och det kan ju inte bli mindre än toppbetyg. Det hjälpte också att detta var första gången i mitt 27-åriga liv jag haft nackstöd på en biograf (Sergel).

C.R.A.Z.Y.2009-12-21
Grym film! Bra skådisar, bra musik (Floyd, Stones) och skön handling. Kändes aldrig seg trots att den var över 2 h.

Bröllopsfotografen2009-12-21
Mycket bra film, borde kanske ha en fyra. Kul att se Brost göra något bra sedan...ja när han nu gjorde något vettigt senast. Bergqvist är bra men samtidigt spelar han samma kille som han alltid "spelar", tror det är så han är privat och så råkar folk gilla det bara.

Public Enemies2009-12-09
Hade förväntat mig mycket mer. Grymt snygg men ack så seg stundtals. Som föregående talare skrev så hade man förväntat sig att Dillinger faktiskt var duktig på något men han var ju kass på det mesta, förutom att se cool ut. Sevärd för fotot och biljakterna.

Inglourious Basterds2009-11-23
Alldeles för lite med the basterds, känns som att det saknas några timmar av filmen som jag gärna hade sett, även i osköna biostolar. Första scenen i huset är ruskigt bra och på många ställen är det så galet sjukt bra stämning - oftast när det egentligen inte händer så mycket. Men ibland blir det lite löjlig humor som säkert behövs för att roa de som inte är Tarantino-fans? Stark fyra som med mycket små förändringar hade blivit en femma.

The Final Destination2009-10-01
Hahah, så fruktansvärt dåligt! Det sitter liksom inte alls ihop. "Skådespeleriet" mellan dödsscenerna är bland det sämsta jag sett. Och inte fan tar man en latte och skrattar åt att man lever när bästa polaren precis dött??! Enda räddningen är hårsalongsscenen som ändå fick upp min puls lite. Är man intresserad av att se en film i 3D bör man nog vänta in Disneys nya eller Avatar för det här är inte okej.

The Boat That Rocked2009-09-24
Känns som att de först samlade ihop de roligaste skådisarna i England och sen flummade ihop en film. Resultatet blir en film med underbara karaktärer (Nighy och Ifans är kungar!) men med en totalt meningslös story. En trea blir det för det magiska soundtracket och bra skådisar. En feel good-film som bäst ses i sällskapet av en tjej eller två =)

The Man Who Wasn't There2009-09-06
Lysande film som kanske ibland går lite väl sakta. Svartvita versionen rekommenderas för det gör mycket för stämningen.

Old Boy - hämnden2009-09-05
Fruktansvärt bra, bra berättat och grym story. Borde nog få en femma, kanske efter man sett den en gång till.

Terminator Salvation2009-07-12
Svag trea, engagerar inte alls som tvåan gjorde. Men tokigt häftiga effekter i överflöd som väntat, så saknar man lite explosioner under semestern så se denna.

Knowing2009-06-25
Låter man Hollywoods sämste skådespelare spela huvudrollen blir det aldrig mer än två i betyg. Några coola scener fanns men jag blev irriterad på alla korkade beslut för att tvinga fram handlingen. Lite intressant är att Hollywoods näst sämste skådespelare Keanu Reeves spelar huvudroll i The Day the Earth Stood Still som rekommenderas som liknande film av filmtipset. Får producenterna inga andra att skriva på kontrakt för såna här rullar lr?

Shaun of the Dead2009-06-12
Många kompisar sa att denna skulle vara mycket bättre än Hot Fuzz men det är ju bara helt fel. Den är väldigt rolig men den saknar helt finessen i Hot Fuzz. Den är bäst i början men mot slutet står alla bara mest och skriker. Stabil trea.

Tvivel2009-05-29
Fyra pga skådespeleriet, helt magiskt. Men handlingen är inte värd mer än tre. Gillar filmer där det inte händer ett skit där dialogen räcker för att man ska hålla intresset uppe.

Änglar och demoner2009-05-23
En riktigt svag fyra men inte för att filmen är så jättebra utan för att jag är en sucker för såna här berättelser. Det händer för mycket i boken och filmen känns krystad för de måste stressa igenom allt, men har man inte läst boken är filmen nog bra skit.

The Horsemen2009-05-14
Den var inte lysande på något sätt och vis men jag tyckte det var lite spännande fram till det uppenbara och tråkiga slutet. Men en stark tvåa får bli en trea för att jag inte gäspade en enda gång.

Synecdoche, New York2009-04-01
Man kan inte riktigt sluta fundera på filmen och alla små detaljer och det borde väl göra den till en fyra-femma? Den får en fyra så länge i väntan på att jag kan se om den. Hoffman mfl gör ett lysande jobb kan tilläggas.

Transporter 32009-03-30
Helt sjukt tamt manus men roliga actionscener. Men kan någon förklara för mig varför de behövde en utomstående kille att köra runt den där tjejen? Hade de ingen med körkort inom den egna brottsliga organisationen? Somnade jag kanske...?

Taken2009-03-20
Sådär härligt overklig som en bra actionrulle ska vara. Manus och relationer är tafatta men det bryr man sig inte mycket om när adrenalinet flödar. En stark trea som får en svag fyra bara för tempot. Vill du ha action och slippa anstränga hjärnan är detta en framtida klassiker.

Patti Smith: Dream of Life2009-02-25
Hade höga förväntningar på denna rulle men de infriades väl inte riktigt. Alldeles för mycket 5-minutersdikter som var rätt tråkiga och alldeles för lite musik. Kul att se hur hon funkar dock, skönt flummig och det är snyggt presenterat.

Apocalypse2008-11-13
Så sjukt bra! Introt med Sheen är något av det bästa jag sett. Få filmer med sådan stämning. Tycker dock den tappar lite i kvalitet när Duvall ska surfa hela tiden, men denna lite sämre period i filmen kan inte sänka 5an. Top 3 någonsin?

Hopplös och hatad av alla2008-11-13
Får en trea men kanske ska ha en tvåa egentigen. Filmen börjar rätt bra men något känns väldigt fel med slutet, vet inte vad dock =)

Tropic Thunder2008-11-12
Sjukt löjlig stundtals men i sin genre är den guld. Downey jr gör nog sin bästa roll någonsin. Filmen var länge en trea men när Cruise börjar dansa är 4:an given. Bästa löjliga komedin på länge.

Gomorra2008-10-27
Intressant ämne och väldigt "verklig" stämning i filmen, men efter att ha suttit två timmar tycker man att man borde kunna namnet på åtminstone en karaktär. Den är med andra ord rätt svår att relatera till, jag brydde mig inte om vem som hade ihjäl vem. Ruskigt intressant men rätt värdelös som film, så kanske en trea i betyg då.

I'm Not There2008-09-29
Bästa film-musiken någonsin och väldigt snyggt gjord film. Kanske lite väl artistisk. Jag somnade under de sista minuterna (skäms lite). Ska göra ett nytt försök senare. En stark trea är det, kanske även en fyra men vill inte få inflation på fyrorna.

Führerns elit2008-09-24
Kvalitet!

Livet är underbart2008-09-23
Knapp fyra, allt är väl bra gjort men har svårt för den första timmen som är en blandning mellan Jarl Borssén-buskis, nån fjantig musikal och Jaques Tati i Semestersabotören. Tråkig stundtals men väldigt stark här och där. Har aldrig haft så svårt att sätta betyg.

The Incredible Hulk2008-09-22
Fan vad alla gnäller på denna rulle, missade ni den där första sekvensen där det stod "Marvel comics" ? Det betyder att det är precis så här jönsigt det ska vara. Det betyder att den bygger på nördiga serietidningar för människor som inte flyttat ur mammas källare. Säg en film i denna genre som varit bättre? Knappast han spindelfjanten Maguire. Hmm eller vänta nu, nya Batman....jaja, skitsamma en stabil löjlig-action-trea blir det.

Nästa sida »