Alla kommentarer av-kakihara-

Operation Odessa2018-05-26
Färgstarka karaktärer, smått otrolig historia och väldigt underhållande dokumentär.

Monstret Josef Fritzl2018-05-26
Dåligt uppbyggd dokumentär som inte tar med mycket detaljer alls kring fallet. Inte helt värdelös kanske, men skrapar bara på ytan. Skulle behövt 40 minuters extra speltid.

Headshot2018-04-23
Helt okej B-action, tyvärr inte i närheten av The Raid även om likheterna är många

Kickoffen2018-04-07
Småtrevlig och charmig komedi. Feelgood, mysig och smårolig.

Under the Shadow2018-04-06
Mörk och kuslig

Steel Rain2018-03-31
På gränsen mellan tvåa och trea. Helt okej, men definitivt inte jättebra. Den börjar väldigt lovande och spännande men tappar tyvärr ganska mycket genom filmens gång. Det är vissa stunder då det bara känns segt och filmen hade tjänat på att vara 30 minuter kortare.

The Ritual2018-03-24
Helt okej, men tycker den tappar lite mellan varven. Dock så är den spännande och obehaglig i det stora hela, men tappar framåt slutet. Snudd på en trea ändå.

A Gray State2018-03-20
Fruktat ointressant dokumentär, seg som sirap. Men det är bara min högst personliga åsikt. Svag tvåa.

Tårtgeneralen2018-03-14
Riktigt trevlig och bra. Snudd på fyra.

The Salvation2018-03-10
Stabil och helt okej, men inget märkvärdigt eller speciellt minnesvärt heller. Ter sig slätstruken i sammanhanget men ändå sevärd.

Forgotten2018-03-10
Tappar lite i slutet, första halvan är klart bäst men sätter ändå en svag fyra på denna då jag tycker den var riktigt spännande, underhållande och annorlunda. Den hade något speciellt ändå och sticker klart ut i mängden. Känns som jag kommer minnas denna film framöver.

Little Evil2018-03-02
Snudd på okej, men ändå jäkligt dålig och inte speciellt många roliga scener. Samma regissör som gjort Tucker and Dale vs evil, den filmen är flera resor bättre än denna. Hade förväntat mig en långt bättre film i och med att det är samma regissör. Se den filmen istället, den är mycket bra.

He Never Died2018-03-02
Helt okej. Mörk och rolig. Stark tvåa.

Manson Family Vacation2018-03-01
Rolig, underhållande och varm. Bra karaktärer och då speciellt Linas Phillips som Conrad. Riktigt skön. Snudd på fyra.

Under solen2018-02-25
Tragiskt, men visar inget man inte redan visste om.

Geralds lek2018-02-24
Väger mellan en trea och en tvåa för mig. Vissa scener väldigt bra och obehaglig på sina ställen men samtidigt jäkligt seg mellan varven. Väldigt skum film. Svårt att bestämma mig för vad jag egentligen tyckte.

The Trader2018-02-24
Helt okej kortdokumentär, skulle väl gett den en trea egentligen om det inte vore för att jag tycker den är lite väl kort. Hade den varit dubbla tiden så hade den hunnit utveckla lite mer och kunnat bli riktigt intressant, 20 minuter är alldeles för kort tid för att hinna skapa något intresse för mig. Tyvärr.

Long Shot2018-02-24
Lyckligt slut, denna gång. Dock blir man samtidigt påmind om den korruption som i allra högsta grad existerar och man kan inte låta bli att undra hur många som egentligen sitter inlåsta på livstid för något mord de inte begått.

A Girl Like Her2018-02-21
Bra budskap och allt, men detta funkar inte alls för min del. Ogillar stilen, rent estetiskt känns den som en såpopera. Tycker vidare att den inte kändes speciellt realistisk.

The Force2018-02-20
Okej dokumentär, snyggt filmad, men den lyckas aldrig riktigt engagera eller fängsla. Blir segt fram emot slutet.

The Garden of Words2018-02-03
Väldigt snyggt animerad men extremt segt och lökigt.

Darkland2018-01-01
Började bra, men spårade ur mer och mer. Framåt slutet hade den tappat all tillstymmelse till realism och upplevde slutet som rent trams. Tvåa av fem för underhållning. Synd att de valde att slarva bort filmen, den kunde blivit så mycket bättre.

Mordet på Orientexpressen2017-12-17
Den har allt det som den bör ha och den är är fantastiskt snyggt filmad. Det är även en hel uppsjö av kända namn i casten, men ändå faller den lite platt. Den är bra, men känns ändå som den kunde varit mycket bättre. Emellanåt kändes den ganska seg, men ändå så är den exakt så som man hade förväntat sig och som den borde vara.

Unacknowledged2017-11-10
Lite småintressant men väldigt rörigt och allt presenteras allmänt osammanhängande. Svag tvåa.

Heroine2017-11-03
Snygg och välgjord men den skulle krävt minst dubbla speltiden för att hinna gå mer på djupet.

The Purge: Election Year2017-10-23
På gränsen till en tvåa pga att den var underhållande, men fy fan vad sämst den är egentligen.

Masterminds2017-10-19
Mycket trams, men samtidigt rolig mellan varven. Svag trea.

Skiptrace2017-10-13
Ganska kass kopia av rush hour filmerna och Shanghai noon men mycket mycket sämre. Har ett visst underhållningsvärde men förväntningarna på denna i och med Renny Harlin var höga och det grundade för en stor besvikelse. Man får istället se fram emot och hoppas på nya rush hour och Shanghai noon filmerna. En svag tvåa av fem

47 Meters Down2017-10-01
Börjar bra men tappar mot slutet.

This Charming Girl2017-09-30
Speciell atmosfär över denna. Mycket lågmäld, dyster och realistisk.

Nästa sida »