Alla kommentarer av@ngeldu$t

Trion från Belleville2007-04-22
En oerhört fint animerad film med ett stort hjärta. Handlingen samt karaktärerna är härliga att få stifta bekantskap med. Att filmen till stora delar saknar dialog känns bara befriande och skönt som omväxling. Musiken är oerhört passande och hela filmen avger en härlig retrokänsla. En stark fyra får den av mig.

Liftarens guide till galaxen2007-04-16
Jag har inte läst boken så filmen är bra konstig för mig. Antar att man kanske förstår mer om man har läst boken men en bra filmatisering ska fungera även för dom som inte tidigare läst verket som filmen bygger på.

Barnen som inte fanns2007-04-10
En av dom starkaste filmerna som jag sett på bra länge. Det är svårt att skriva om filmen då ag inte hunnit smälta alla intrycken än, men jag kan säga så mycket att den känns väldigt realistisk trots att regissören tagit sig friheter och ändrat lite i den sanna historien som filmen bygger på. Skådespelarna är oerhört bra och duktiga och dom kommer att nå långt om dom vill fortsätta med att göra film. Att filmen känns så svslalad med en matt bild känns bara som en förstärkning och det tillsammans med bra regi, perfekt musik, bra handling och bra skådespelare gör denna film till en klassiker redan nu. Rekommenderas varmt!

The Last Witness2007-04-10
Seg och ointressant film från Sydkorea. handlingen känns lite för plottrig och grötig, jag saknar en struktur. Karaktärerna är bra tack vare bra skådespelare och det är även det enda positiva jag kan komma på med filmen just nu.

Ghost Rider2007-03-26
Bra serietidnings film, halvbra filmatisering av Marvels karaktär. Nicolas Cage har bra självdistans till sin karaktär, han bjuder på både humor och hjärta. Men det är nog trots allt Wes Bentley som stjäl hela showen. Visuellt är filmen bra, även om allt inte är välgjort. Handlingen är okej och har både sin för och nackdelar. Musiken passar filmen riktigt bra. Mark Steven Johnson har nu förevigat både Daredevil (i en bra första version och en ännu bättre director's cut) och nu Ghost Rider. För mig får han gjärna fortsätta att filmatisera serier från Marvel.

Femme Fatale2007-03-24
Seg historia från Brian De Palma. Handlingen engagerar inte och är tämligen tråkig och rent ointressant.

Utmaningen2007-03-24
Fördomsfull, förutsägbar och usel.

Monty Pythons Life of Brian - ett herrans liv2007-03-21
Okej film men inte mycket mer. När det kommer till Monty Python så har dom gjort betydligt bättre ifrån sig än det här.

Visitörerna 22007-03-19
En uppföljare som nästan är bättre än den första filmen. Dock är även denna lite för lång och man får lite för mycket av det goda även i denna film.

Visitörerna2007-03-18
Skruvad film som bjuder på många skratt, kanske att den är lite för lång och att man ibland blir lite trött på allt det goda som filmen ger.

Leende guldbruna ögon2007-03-18
Charmigt om hur man förverkligar det till synes otänkbara.

Ute eller inte2007-03-16
Stabil film som har en bra handling, är väldigt rolig och som även bjuder på flera bra prestationer av skådespelarna.

Young Guns II2007-03-04
Man kan ge den här filmen och även del ett en egen genre, vi kan kalla den för Western Light. Där placerar man filmer vars yttre liknar en western men vars inre är långt ifrån vad en bra western bör innehålla.

Young Guns2007-03-04
Man kan ge den här filmen och även del två en egen genre, vi kan kalla den för Western Light. Där placerar man filmer vars yttre liknar en western men vars inre är långt ifrån vad en bra western bör innehålla.

Four Rooms2007-03-01
Riktigt bra film med en som vanligt lysande Tim Roth. Han kanske spelar över en aning men vad gör det när det passar honom och framförallt hans karaktär i filmen. Den första delen är svagast men den är fortfarande riktigt bra. Del två höjer på insatserna och dom två avslutande delarna lyfter verkligen hela filmen i sin helhet.

Judge Dredd2007-02-27
En usel filmatisering av serietidnings-karaktären med samma namn.

Bordello of Blood2007-02-27
En rätt medioker film men den är så skruvad att den blir bra och underhållande.

Lost in Space2007-02-24
Rätt ojämn film och bitvis ganska löjlig, men dom positiva sakerna med filmen överväger dom negatvisa så betyget landar på en trea.

Dungeons & Dragons2007-02-22
Filmen kanske inte ger varumärket någon vidare rättvisa, men ser man filmen för vad den är, en fantasyfilm med glimten i ögat så blir den i alla fall underhållande. Kanske inte någon film man ser om speciellt ofta men tillräckligt bra för att roa för stunden.

Election2007-02-22
Hyfsat bra HK-action/thriller/drama. Den är dock inte helt tillfredsställande, handlingen känns lite tunn på en del ställen och man får inget vidare djup i en del karaktärer. Men det man får räcker tillräckligt långt för att ge filmen en trea i betyg.

Once a Thief2007-02-19
En rätt okej actionstänkare av John Woo. Handlingen känns ganska intetsägande men bjuder trots allt på både action, humor och drama.

Dead Meat2007-02-16
Efter att ha sett om filmen nyligen kan jag återigen konstatera att filmen inte har blivit bättre.

The Locals2007-02-16
Efter att ha sett om filmen igen så höjer jag betyget ett snäpp.

Gremlins2007-02-13
Klassisk ungdomsfilm från det glada 1980- talet som levererade så oerhört många bra filmer. Den kanske var mer spännande på den tiden men den håller fortfarande att se om då och då.

H - Hypnosis2007-02-13
Filmens handling kanske inte hamnar bland dom mest trovärdigaste men den är jäkligt intressant och väldigt spännande. Skådespelarna är riktigt bra och dom flesta av filmens effekter riktigt passande och väl utförda, vilket ökar helhetsintrycket.

Eragon2007-02-13
Måste sänka betyget nu när jag läst boken. Filmen kan knappast ses som något annat än en hyfsad fantasyfilm, som filmatisering av boken är den under all kritik. Det är så mycket som är ändrat och/eller borttaget.

Initial D2007-02-13
Vilken härlig film! Handlingen är kanske bara lite över medel men filmen växer tack vare duktiga skådespelare so lyfter filmens karaktärer, snyggt fotot, bra regi, läckra miljöer samt bra musik. Jag skulle gärna se att filmen får en eller flera uppföljare i samma klass.

A Better Tomorrow III2007-02-13
Precis lika dålig som den första och den andra filmen. Ska jag försöka peka på något positivt så får det bli musiken som jag tycker är både passande och bra från början till slut.

Cujo2007-02-07
Höjer betyget till en trea.

Sommardåd2007-02-07
Utomordentligt bra och obekväm handling. Både Renfo och McKellen gör riktigt bra prestationer.

Nästa sida »